• EwaPewa

"Bubblande" mage?

Var gravid för några månader sedan som tyvärr slutate i ett ma med skrapning som följd. Innan jag testade positivt så kände jag mig annorlunda i kroppen och då mest över att jag hade en "bubblande" känsla i magen. Nu efter 4 tappra försök efter mitt ma så har samma känsla återfunnit sig i min mage.

Problemet är väl att jag fick min mens som vanligt fast den var annorlunda, först lite på pappret och sedan lite mer i 2 dagar. Efter det så upphörde den för att sedan komma tillbaka lite sparsamt igen. Jag undrar nu om det är någon mer som haft detta "bubblande" i magen i början av sin graviditet? Svårt att beskriva den exakta känslan.

Vet inte om jag ska testa nu innan midsommarafton, men samtidigt så är jag så rädd för att bli besviken och deppa ihop under fredagen. Å andra sidan så vill man inte heller hälla i sig alkohol under midsommarafton och sedan testa positivt dagen efter.

• Svar på tråden "Bubblande" mage?
  • Tiger Af Lilja

Jag känner att de kurrar o bubblar i livmodern eller jaa iallafall i nedre buken.. och det låter också.. ibland låter det bara o känns inte o tvärtom.. nu e min mens försenad 5 dagar o..saken är att jag inte vill vara gravid just nu.. jag har träffat världens underbraste kille och som jag har fått känslor för o verkligen vill vara med, men jag hade sex med min förra kille SKYDDAT! (de va innan jag fått känslor för min nya) Men brösten gör ont o ömmar o har sig.. o magen håller på..så jag vet inte vad som sker.. jag väntar o väntar på tant röd för fösta gången vill jag att den skall komma

• Lalli

Bubblig mage ska tydligen va ett grav tecken läste jag igår !

• meja1

jag känner igen mej också, fick ett mf för månader sedan men fått negtivt hela tiden..
    men ändå haft detta bubblande känsla och att det fiskar i magen..

gör ett gravtest så får du veta?

Själv ha jag tid till en gyn i mitten av juli för veta vad som är på G!

• MallaMojs

När ja va me bebbe, så va d inte bubblande...snarare pirrigi magen, sådär som om man är nervös för något...skön känsla på något sätt! Lycka till!

• palmrosi

hej på er! jag har haft lite bubblande kännsla öm i magen.. sen knäpper de till ner i buken.. känner de när jags tår länge och lutar mig mot ett nytt ben då knäpper de till och de brukar de alrid göra

• devi

Jag hade 'mensvärkkänslan' under mensen (har aldrig det annars)och ett bra tag efter och undrade vad det var. Testade neg. två gånger. Och det var också den bubblande molande värken.

Tror att man kan inbilla sig vad som helst verkar det som, när man vill att det ska bli nåt. Och att det är även lätt att ta fel på tarmar och tjejmagen, jag kunde inte riktigt avgöra vad det var som kändes så konstigt. Nu har det dock gått över lite.

• palmrosi

har du oregelbunden mens?

• mn75

Kring min tjejmage finns det en bubblande/pirrande känsla idag. Jag har BIM 27/6. Så jag väntar med spänning på vad detta kan vara för något

• nojjan

Ewapewa

Jag tycker du ska testa innan midsommar. Det hade jag gjort iallafall. Blir det negativt så kan du ju alltid tänka att du kanske testade för tidigt o så sätt blir du inte lika ledsen! Eller????

Kraaam o lycka till!

• devi

palmrosi:

Ja det har jag, 25-26 dgr sådär ungefär. Men denna gången var det verkligen annorlunda med magen.

• devi

...eller jag menar nej, Palmrosi. Jag har inte oregelbunden.

• palmrosi

du kanske är gravid då jag har cykel på 26 dagar.. ska ha den i dag men ingen ännu

• devi

nej du, tyvärr! Jag hade mens och testade ändå efter, för att jag kände att nåt var konstigt.

Så jag hade både mens och testade två neg.test. Så är jag gravid nu, ändå, så måste det vara nåt fel. Men man kan säkert få minsta lilla magont till att bli grav.tecken om man vill.... och det vill man ju.

• meja1

devi..

man kan ju ha mens och vara gravid ändå fast det inte syns på stickan...
    hur länge ha du känt detta känningarna?

efter mitt mf så har jag haft detta känningarna till och från i fyra månader men ändå fått ett negativt... dom på bm säger bara att antaligen är de en ny grav eller så är jag gravid.. helt skumt men fått tid för se vad som pågår egentligen!

Lycka till

• devi

meja1:

Jag började få ont precis innan mens och hade ont precis hela tiden framtills nu. Mensen var över förra torsdagen. Nu är det väl lite bättre men jag kan ändå känna periodvis molvärk i tjejmage och nedre rygg. Det är just den 'typiska' mensvärken som oroar mig. Funderar på om det var ett MA?

Jag har försökt att få en tid hos gyn men det är nästan omöjligt nu. Det finns ju nästan ingen som tar emot. Helt otroligt!

Menar du att efter ditt missfall så hade du denna smärtan?

• meja1

devi..
    Jag ha väl kanske mycket molnande värk i tjejmagen till och från, men har ju mens som normalt men lite kortare än brukar.. 2 dagar istället för3-4 dagar.. Lite skumt..

jo det är ju semesterperiod nu så du få avvakta o se eller ring till en BM och berätta hur det ligger till annars!

• Catriiin

Lite nyfiken.... Hur vanligt är det egentligen att man får mens fast man är gravid? Och är den som den brukar då?

Svar på tråden "Bubblande" mage?