• Tilia

Magsjuk av Aloe Vera-juice?!

Jag har nyss (för 8 dagar sedan) påbörjat min andra dunk aloe vera-jiuce från Forever Living. Igår kände jag mig magsjuk, med feber, grym diarré och det vidrigaste illamåendet. Samma sak hände en vecka efter att jag började med Aloe Vera förra gången, i april - magsjuk dag 8. Efter den dunken tog jag paus i 2 månader, och nu hände alltså samma sak igen, då jag började på en ny dunk...

Har någon annan blivit dålig av att dricka aloe vera? Jag mår bättre idag, så dte går ju över. Men vad är det som händer? Utrensning? Är jag SÅ ÖVERFULL av slaggprodukter att jag får värsta magsjukan?

Ska jag avbryta, eller är det här något bra? Jag känner mig så snurrig...

• Svar på tråden Magsjuk av Aloe Vera-juice?!
  • Tigerunge

Pratade med en kompis om detta för någon dag sen och han blev jättedålig av aloevera juice så han fick sluta.
    Trodde att om man har en känslig mage så ska man inte dricka det.

• Tilia

HM. Tack för ditt svar!

Ändå så sägs det ju att just såna som HAR känslig mage ska dricka det - för att bli bättre?! Jag fattar inte... Jag mådde ju inte dåligt av att dricka resten av den där första dunken heller, menar jag. Jag mår tydligen superdåligt bara i början.

Fler med erfarenheter eller rykten att ge?

• Lyckligmamma86
    Svar på #5
    om du är känslig mot den kanske du kan köra något annat? eller så kanske du helt enkelt inte tål det, eller din mage.. hoppas de löser sig--
  • Mimmicry

Det är utrensningen som sätter fart ordentligt efter ca en vecka. Fortsätt att dricka så kommer det troligen att gå över om några dagar.

Det kan också vara att du dricker för stor dos, om man överdoserar kan det vara laxerande.

Hör av dig till din återförsäljare om du har fler frågor, hon ska kunna svara på allt

• Tilia

Tack för svar, båda två!

Det låter som om åtminstone du, Mimmicry, har provat? Ska man verkligen få FEBER, dock? Det känns som en negativ reaktion... Fast jag har fortsatt ta aloe veran nu, men bara en matsked varje morgon, mot två msk tidigare. Jag mår finfint nu, inga problem. Skumt.

Om någon har liknande erfarenheter eller har hört rykten (goda eller dåliga) så läser jag gärna!

• Mimmicry

Vad bra att du mår bättre. När du tagit en msk ett tag så kan du börja öka igen så du sen tar 2msk per dag som är den rekomenderade lägsta dosen. Det är svårt att få någon effekt om man tar mindre.

Svar på tråden Magsjuk av Aloe Vera-juice?!