• natyjavi

vad gör man åt ett lite rött underliv?

Hej
    jag tänkte kolla med er tjejer som har döttrar. Nu är det så att min dotter har börjat få lite rodnad i underlivet,vad kan man göra åt den?Jag tror att det kan vara av att jag på natten inte torkar av henne kanske.eftersom hon bara kissar. men jag byter trots allt så ofta jag märker att det fyllts i blöjan.

men kanske måste börja torka även när hon endast har kiss, men vet ni vad man kan göra mer än att rengöra med olja som jag gör.??

• Svar på tråden vad gör man åt ett lite rött underliv?
  • MuffinCake

Jag brukar smörja mina små med Bepanthen när de börjar bli röda.
    Jättebra mjukgörande salva tycker jag.

• natyjavi
    Svar på #1
    ok,men funkar det i blygdläppar också??
    för om jag ska vara mer förklarlig så är det att hennes blygdläppar är lite röd om man öppnar lite.
  • MuffinCake

Håll inte på att öppna blygdläpparna och torka för mycket!
    Det kan irritera.
    Jag öppnar bara och torkar om jag ser att hon fått bajs där.

• Tjatte

Huden kan ha blivit irriterad av urin. Smörj med en bra salva, t ex Inotyol. Smörj på ett tjockt lager så bildar salvan ett skyddande hinna - det blir som Teflon. Kisset rinner bara av och kommer inte i kontakt med huden. Tänk på att även smörja innanför blygdläpparna.

• natyjavi
    Svar på #5
    visste inte att man kunde innanför blygdläppar med inotyol..bra o veta...jag brukar vatten rinna av i underlivet..men svårt för pappan o fatta så han torkar mer av..
    tack för era snabba svar.
  • Gladhannapanna

Vi torkar inte av vid varje kissbyte. Försök låta henne lufta sig då och då, helst en gång om dagen, gärna mer! Vår dotter brukar få vara naken medan jag duschar och badrumsdörren är stängd. Lätt att torka kiss från badrumsgolvet!

Vi smörjer med inotoynol (?) innan nattblöjan åker på, tror itne att man ska kladda för mkt emd salva innanför blygdläpparna, möjligen lite precis i springan.

På morgonen tvättar vi av henne ordentligt, men inte under dagen.

Använd inte våtservetter om hon har tendenser att bli röd!

• natyjavi
    Svar på #7
    näää föredrar vatten...mmm det e mestadels för att inte få bajs o kiss överallt som jag inte vet hur jag ska låta henne vädra.
  • Bobbenn

Jag torkar aldrig vid kissbyte. Inotyol har jag bara använt 2 ggr. Min flicka blir adrig röd. Vad har du för blöjor? Kanske ska du testa att byta sort. Vi har lidl.
    Mellan blygdläpparna ska man inte pilla om det nu inte kommit bajs där.

Var och en blir salig på sin tro
  • Gladhannapanna

Man får torka upp helt enkelt, de bör vädra ibland, oavsett ålder.

Det är inte så många gånger vår dotter bajsat när hon luftat sig, men kissar händer ju titt som tätt. Om hon är i vardagsrummet eller så brukar jag ha en handduk och passa på henne, om hon sitter i mitt knä eller i soffan får hon sitta på en öppen blöja.

Svar på tråden vad gör man åt ett lite rött underliv?