• Lipgloss

Rederiet-namn??

Vi har en dotter som heter Freja och väntar nu en son (enligt ul) i November.

Namnförslagen har varit många och just nu är vi inne på VIGGO.

Men så får jag höra att det låter jättekonstigt och att ALLA kommer förknippa det med tvserien Rederiet.
    Med tanke på att båten heter Freja och en av karaktärerna heter Viggo.
    Eftersom jag aldrig följde den serien (verkar vara den enda i Sverige ) så förknippar jag det itne så.

Vad tycker ni? ÄR det så att mina barn kommer trackas för att vara namngivna efter en såpa? Tänker man automatiskt på serien då man hör namnen ihop?

• Svar på tråden Rederiet-namn??
  • gubealol

Jag tror inte de kommer trackas. Barnen i deras ålder kommer inte se rederiet, möjligtvis att deras föräldrar såg det..

Superkul ju! Skaffar ni en till måste han/hon heta Joker.

• riot

Haha. Jag såg heller aldrig Rederiet så jag skulle givetvis inte förknippa det med serien. Äh, vem bryr sig? Jag tror bara det är hardcorefans som gör kopplingen faktiskt och det kan inte finnas många kvar.

• imsel

Jag såg den, men skulle inte ens tänka tanken om du sa vad dina barn hette.
    Och om nu nån råkar göra det, spelar det någon roll?
    Ta det namn du gillar! Viggo är ett jättefint namn förresten!

• ludenben

Jag skulle tänka på rederiet men inte så att jag inte skulle ställa om mig eller kommentera det. Jag har en Frodo och till en början så tänkte jag på mr Bagger men namnet är bara ett namn. Många, de flesta, kommenterar filmen men det är folk i min ålder, inte andra barn. De som kommenterar ditt barn är knappast andra barn utan vuxna i så fall.

• Lipgloss

Nej,det är klart att jag inte bryr mig i slutändan. Bestämmer vi oss för det namnet så blir det så.

Tänkte mest höra efter om det i allmänhet förknippas så mkt som jag har fått för mig.
    Efter den tusende kommentaren "jaha, är ni stora fans av den serien eller,höhöhö!?" lär man ju bli ganska less.

• ludenben

haha det är standardkommentar här: sagan-om-ringen-fans eller??

Lipgloss skrev 2008-08-12 15:20:52 följande:
    Nej,det är klart att jag inte bryr mig i slutändan. Bestämmer vi oss för det namnet så blir det så.Tänkte mest höra efter om det i allmänhet förknippas så mkt som jag har fått för mig. Efter den tusende kommentaren "jaha, är ni stora fans av den serien eller,höhöhö!?" lär man ju bli ganska less.
  • spöke

Måste erkänna att jag skulle associera namnen till Rederiet. Men jag skulle inte kommentera det... dock finns det ju de som alltid måste öppna truten...

• Elli47

Jag såg Rederiet när det begav sig och minns att båten hette Freja men nån Viggo minns jag inte? Så nej, även om jag sett serien så förknippar jag inte namnen Freja och Viggo med TV-serien.

• trollmammsis
    Elli47 skrev 2008-08-12 16:29:38 följande:
    Jag såg Rederiet när det begav sig och minns att båten hette Freja men nån Viggo minns jag inte? Så nej, även om jag sett serien så förknippar jag inte namnen Freja och Viggo med TV-serien.
    men han var ju bäst   PEr Moberg juh
  • Noonis

Förknippar inte alls. Men tittade aldrig serien heller.

• Melissande

namnet viggo kan jag förstå att man kan förknippa med serien... men freja... kom inte ens ihåg att båten hette så.. faktiskt.

men viggo är ett fint namn. har en kompis som döpt sin son till det o han är en av de sötaste ungar jag sett. så kör hårt!

• Jennass

Jag personligen skulle nog inte komma så långt i min tankegång.. Viggo kanske jag relaterar liiiten gnutta till skurken i rederiet. Men som föregående talare så kom jag inte heller ihåg att båtfan hette freja :)
    Jag tycker absolut att du kan ha både en viggo och en freja

• Fiddle

Jo jag skulle nog faktiskt komma att tänka på Rederiet om jag hörde de två namnen på ett syskonpar

• namera

Jag skulle nog förknippa det med Rederiet, men det i sig skulle jag vara neutral inför. Det som är problematiskt är väl att karaktären Viggo var fruktansvärd - förmodligen inget ni vill att folk ska associera er son med. Knepigt det där.

• IHateYourFace

Det första jag tänkte när jag läste rubriken var Freja & Viggo

Men nej jag tror inte att de kommer trakas för det.

Svar på tråden Rederiet-namn??