• spacecat

Didriksons vinteroveraller???

Är det någon som har erfarenhet av Didriksons vinteroveraller?
    Hade tänkt köpa dom, men när jag kollade med Linus och Lottas kundtjänst så går det varken att torktumla dom (inget problem) eller ha dom i torkskåp (lite större problem, ifall personalen på dagis och skolan inte kommer ihåg det).

För och nackdelar med detta???

• Svar på tråden Didriksons vinteroveraller???
  • Mamman88

hade också tänkt att kolla på dom overallerna men om det inte går att ha dom i torkskåp får nog iaf jag tänka om för om dom är ute på dagis i snön och blir blöta så är det ju bra om det går att ha dom i torkskåp hmm vad besviken jag blev nu.

Jenna kom till oss den 2 mars 2007
  • mama no1

Sonen hadde didriksons förra året, dagisfröknarna sa att han hadde den absolut bästa overallen på dagis, den tog inte in så mycket vatten att den blev blöt så det gick fint att torka den utan torkskåp.
    Jag va jättenöjd och tänker köra didriksson i år igen!

• spacecat

Mamman88 :Ja, jag blev också besviken!

mama no1 : men om du har rätt kanske man vågar köpa dom ändå? Gick det bra för personlaen att komma ihåg? Min största oro är nog ändå skolan. 7-åringen är minst sagt lite disträ och kommer personlaen att komma ihåg tro?

• Tjollabolla

Men dom overallerna är väl som reima och pop? Man behöver inte torktumla eller torka i torkskåp för det blöta går inte igenom.

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Pappatilltwins

Det blöta är ju bara på ytan och inte ända in till barnet.
    vi har haft funktions overaller till barnen sedan 5år tillbaka och ingen fröken på dagis har missat det (att de inte tål värmen)

Didrikson är jättebra, slitstark. Andas inte lika bra som reima och är smalare i modellen så har man ett mulligt barn är det inte ngn bra modell.

• spacecat

Jag har små, trådsmala pojkar så då kanske Didriksons kan vara något ändå:)

Tack för hjälpen!!!

• Donatella

Jag hade didrikson till två av mina barn förra vintern och de är jättebra. På "vårt" dagis sätter de en liten lapp över de barnas krokar som har kläder som ej får vara i torkskåp (Ej torkskåp)!

• Mamma86

Jag har vänner med barn i 2-3 års åldern som har använt didriksons overaller och säger att de är solklart bäst!!
    Att de tål väta och det är ju superviktigt!! Och jag har oxå hört att de är som P&P och Reima´s overallr..
    Själv har jag köpt en didrikson på res från förra sässongen och det känns kul, för de flesta har ju P&P och de Reima-overallerna som jag har sett ser lite "töntiga" ut enligt min smak..
    (Hoppas verkligen inte att jag trampade någon på tårna nu, men smaken är ju som baken )

• mama no1
    spacecat skrev 2008-08-12 16:14:04 följande:
    Mamman88 :Ja, jag blev också besviken!mama no1 : men om du har rätt kanske man vågar köpa dom ändå? Gick det bra för personlaen att komma ihåg? Min största oro är nog ändå skolan. 7-åringen är minst sagt lite disträ och kommer personlaen att komma ihåg tro?
    Hej, ja det är ju det som är problemet. Hittade sonens en gång i torkskåpet men det verkar ha gått bra. På skolan vet jag inte hur dom gör, men dom kanske kan sätte på en lapp på torkskåpet där det står namnen på de som har overaller som inte ska in i torkskåpet, det gör dom på mitt dagis.
    Jag har provat både reimas och mikk-lines men måste säga att jag tycker didriksons är bäst. De håller värmen bättre och är deesutom snygga
    Didriksons Yeti hadde sonen.
  • yodi

har haft en didriksons i två år nu och den är suverän, elionora har varit varm och torr i den och den är knappt sliten trotts flitigt användande i två år.

• HEH

Vi har haft både vinterjacka-byxa samt overall i didriksson och tänker absolut fortsätta använda märket!
    Som nån ovan skrev är de lite smala i modellen.
    De blir inte blöta igenom, så torkskåp behövs inte.
    Det jag kan känna är att kläderna är lite stela, det är den enda nackdelen. Annars superbra kläder!

• mammao

Bara jag som är besviken...
    Vi har alltid haft pop men bestämde oss för att testa didrikssons overall förra året.
    I februari började Oskars och hans dagiskompis som hade samma overall att läcka som ett såll:(
    Alla andra barnen var torra!
    Fröknarna hävdar att de inte hängt in de i torkskåpet (även här finns stora lappar) och vi hade bara tvättat overallen 2 ggr enligt alla konstens regler. Ett annat stort minus var dragkjedjan som hella tiden åkte ner(gällde även den andra killens...).
    Nej så i år blir det nog pop igen...

Svar på tråden Didriksons vinteroveraller???