• Nathalie009

Får man handla på Taxfree på 12 timmars kryssning?

Ngn sa nått om 20 timmars regeln? Hur är det egenltigen??
    Får man handla på taxfree fast d är 12 timmars?

• Svar på tråden Får man handla på Taxfree på 12 timmars kryssning?
  • Andaloal

Ja det får man väl

En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Tecken

Nej, jag tror inte att man får det - inte sprit iaf. Men jag är inte säker! Kolla på respektive rederis hemsida.

• Nathalie009

ja jag läser och hittar inget, förutom att d står ngn stans nått om 20 timmars regel, men inget mer liskom.
    Vi har ringt och frågat då sa hon ja.
    men handla får man ju, men just att gå i land, jag vet inte? :S

Jag har handlat förr men undrar hur det egentligen är :S

• JooCee

Vi åkte 12timmars till mariehamn/åland, då fick man handla taxfree på båten. Men vi fick inte gå iland om vi hade tur&retur samma natt..

• Tecken
    JooCee skrev 2008-08-12 17:45:10 följande:
    men vi köpte ju sprit.. med viking line åkte vi oxå..
    Konstigt, för det står ju på deras sida att man inte får det... Ni kanske bröt mot lagen då
  • Nathalie009

fan vad sur ajg blir alltså.. Rignde ju INNAN jag bokade resan för att höra.. och hon sa ja.. ÅÅH!

Man åker ju delvis för å kunna handla med sig på taxfreen hem.

• Nathalie009

Nu har vi ringt igen, och man får visst gå iland det är samma regel som på 23 timmarna sa hon.. :S

Förvirrad?

• Tecken
    Nathalie009 skrev 2008-08-12 18:12:12 följande:
    Nu har vi ringt igen, och man får visst gå iland det är samma regel som på 23 timmarna sa hon.. :SFörvirrad?
    Konstig info på hemsidan då... Jaja, huvudsaken är att du kan köpa din sprit
  • Nathalie009
    Tecken skrev 2008-08-12 18:13:15 följande:
    Konstig info på hemsidan då... Jaja, huvudsaken är att du kan köpa din sprit
    haha ja skitskumt :S Jaja nu har ja ju ringt 2 ggr och dom har sagt att jag får, då gör jag ju faktiskt inget fel, jag har ju frågat!
  • Nathalie009

ngn som kan förstå länken jag länkade nyss vad som menas med det? Jag förstår inte riktigt :S Får man eller får man inte :S

Svar på tråden Får man handla på Taxfree på 12 timmars kryssning?