• MagdalenaTheQueen

Hjälp!!! Rengöringsmedel för rostfri kyl/diskmaskin....

Vi har köpt nya rostfria maskiner till köket, men hur får man rent dom??? Blir ju massvis med fingeravtryck osv och torkar man med vanlig trasa blir det bara ränder...Har provat med alla medel jag har hemma, men är det någon som vet om det finns speciella rengöringsmedel för detta ändamål?
    Vart hittar man sånt, namn, pris???

Tacksam för hjälp!

MVH
    Magdalena

• Svar på tråden Hjälp!!! Rengöringsmedel för rostfri kyl/diskmaskin....
  • wilda67

Du skall nog vara lite försiktig med medel som ajax köksrent, kan ju bli fläckar som sen inte går bort, vore tråkigt på nya maskiner..
    Hände mig iallafall på fläkten, helt fläckig, inte alls snyggt!

• tjoo

*skratt* tvättlappar sonen sprang runt med ett paket såna o städade hela lägnehetern han va inte så noggrann.. men dom förvann!!

• Mamma Anna

Wurth ädelstålvård. Funkar jättebra. Man tar bara på lite hushållspapper och putsar.

• Funman

hehe .. har man köpt rostfritt så får man räkna med det .. autosol är kanon ...

bilr blankt satan... går att köpa i biltillbehörs affärer och även på Eko-hallen och ÖB

• MagdalenaTheQueen

fönsterputs har jag testat...med tvättlappar :P
    Ska kolla upp de andra medlen ni nämnt

• MagdalenaTheQueen

mamma anna...! Var koper man sånt ?

• Mamma Anna

öh, jag vet inte riktigt. Min sambo har sånt på jobbet. Biltillbehörsaffärer kanske? Eller så finns det kanske på vanliga stormarknaden, vi har andra grejer i samma märke och de finns att köpa på Coop.

• tjoo

hehe ja lovar! allt försvinner... de gör även märkena efter barnvagnshjulen på dörrar o lister trodde inte på gubben när han prövade men de gick

o ja ha prövat nästan alla sorter av tvättlappar.. o alla funkar

Svar på tråden Hjälp!!! Rengöringsmedel för rostfri kyl/diskmaskin....