• castillo

hjälp ...svullen mage på katten ?? ser ut som en guldfisk med problem med simblåsan.

hej hej ,

mina småsyskons katt är ca 10 år gammal och har fått kramanfall vid ett tillfälle och nu när jag va dära så va magen jätte uppsvullen som en guldfisk med problem med simblåsan.
    mina syskons pappa vet inte vad som är felet en sa att katten blev så efter att en vänns ungar va hemma hos honom och dem jagade katten.
    finns det någon som känner igen symtomen .??
    katten äter ordenkligt och har inga andra avikande symtom förutom inte lika kellig längre.

tacksam för alla svar då dem inte har råd att ta katten till vetirinären en då ekonomin inte är så bra.

• Svar på tråden hjälp ...svullen mage på katten ?? ser ut som en guldfisk med problem med simblåsan.
  • bäbismage

prövat att avmska katten?

• castillo

tack. jo jag tänkte på det med. men försökte hitta på internet vad som fans för symtom hitta inget om uppsvullen mage förutom att stress kan ge det.

• bäbismage

kanske är förstoppad? Har den varit på lådan som vanligt?

• CTMT

Ring en jourveterinär eller ring direkt imorgonbitti.
    Spekulationer är aldrig bra, lika bra att fråga någon som kan och i bästa fall åka in så de får undersöka lilla kisen!

• CTMT

Såg precis att ni inte har råd med veterinär.
    Men ring ändå en veterinär och rådfråga. Tänk så blir det värre för att ni behandlar fel och då lär det kosta ännu mer om ni kanske behöver åka in akut,...

• castillo
    bäbismage skrev 2008-08-12 23:57:38 följande:
    kanske är förstoppad? Har den varit på lådan som vanligt?
    nej inte vad dem sa .. han sa att alltannat är som vanligt .
  • castillo
    CTMT skrev 2008-08-13 00:14:07 följande:
    Ring en jourveterinär eller ring direkt imorgonbitti.Spekulationer är aldrig bra, lika bra att fråga någon som kan och i bästa fall åka in så de får undersöka lilla kisen!
    aaa. an göra det imorgon. har inte ringt då jag fick veta ikväll då jag va hos mina syskon sent för at ringa. men imorgon kan jag kolla upp det.
  • MinaHjältar

Det är vanligt att katter får uppsvälld mage när dom har spolmask.

Mina små troll
  • castillo

tack för alla era svar. prata med mina syskon och deras pappa dem ska köpa avmaskning och tästa det på fre då han fårsin lön den 15.

• magikatt

Jag hade en gång en katt med uppsvullen buk. Det visade sig att hon hade vätska i buken som vet. fick tömma henne på.
    Detta hoppas jag inte är fallet med dina småsyskons katt, men jag tycker du ska ringa och prata med vet. för säkerhetsskull så katten inte får lida.

• skorpionen80

Vissa veterinären, bla distriktsveterinären skickar en faktura hem. Ibland kan det ta upp till 2 mån efter besöket tills den ska vara betalad. Bra om man inte har pengar direkt ;)

Svar på tråden hjälp ...svullen mage på katten ?? ser ut som en guldfisk med problem med simblåsan.