• Katarina m Leon o Matteo

Dinosauriekalas

Finns det något födelsedagssnack?! Ja, hursom så vill min son som fyllt fyra ha ett dinosauriekalas. Inbjudningarna går ut i morgon så nu behöver jag tips på vad vi kan tänkas göra och vad vi ska stoppa i oss. Blir nog ca 10 personer. Tack på förhand!

• Svar på tråden Dinosauriekalas
  • Post partum

Istället för att sätta knorren på grisen kanske man kan fästa svansen på dinosaurien?

• stjärnmamman
    Post partum skrev 2008-08-13 10:29:18 följande:
    Istället för att sätta knorren på grisen kanske man kan fästa svansen på dinosaurien?
    bra ide

Tack för era svar! Jag har nu byggt vulkaner i gips som ska få ett litet utbrott under fikat. Har hittat flera lekar som jag tror kan bli kul och så får de givetvis ha en stunds fri lek också! Ska kolla in länken och tack för tipset om svansen på dino. Gjorde detsamma förra året fast då var det ögonlapp på piraten . Vill gärna ha fler tips och om någon skulle vilja ha del av lekarna så säg till i tråden. Kanske kunde skapa en massiv tipstråd för alla som vill ha dinokalas .

• Post partum

Istället för vanlig skattjakt kanske de kan ha en arkeologisk utgrävning och gräva fram typ "dinsaurieägg"?

Tack Emma!

Har nu kommit fram till följande plan för dagen:

Medan alla gäster anländer kan de som kommit leta dinotänder på Leonsrum. (10 min)Paketöppning 10 minLeta Dinosauriebajs 15 min -första ledtråden till äggen en till varje lag dvs 4 st bajsar.Fika + pyssel 30 minVulkanutbrott Dinotårta med sång 10 minuterÄggblåsarleken 15 minuterDinoäggstamparleken 15 minuterHeta dinosaurieägget 15 minuterLeta dinoägg 20 minuter (gå 3 och 3 följ 3 ledtrådar var till äggen)Dinosauriepinâta 10 minuterSe på dinofilmKorv med bröd för de gäster som är kvarTar gärna emot lite feedback!
  • stjärnmamman

Katarina m Leon o Matteo skrev 2008-08-14 10:12:42 följande:

Tack Emma!Har nu kommit fram till följande plan för dagen:

Medan alla gäster anländer kan de som kommit leta dinotänder på Leonsrum. (10 min)
    Paketöppning 10 min
    Leta Dinosauriebajs 15 min -första ledtråden till äggen en till varje lag dvs 4 st bajsar.
    Fika + pyssel 30 min
    Vulkanutbrott 
    Dinotårta med sång 10 minuter
    Äggblåsarleken 15 minuter
    Dinoäggstamparleken 15 minuter

det verkar bli ett jätteroligt kalas..
    hur länge pågår kalaset
    Heta dinosaurieägget 15 minuter
    Leta dinoägg 20 minuter (gå 3 och 3 följ 3 ledtrådar var till äggen)
    Dinosauriepinâta 10 minuter
    Se på dinofilm
    Korv med bröd för de gäster som är kvarTar gärna emot lite feedback!

Stjärnmamman 3 timmar. Eventuellt längre för våra närmre vänners barn.

Svar på tråden Dinosauriekalas