Inlägg från: Mysan59 |Visa alla inlägg
  • Mysan59

Ni som har hund eller katt - hur STÅR NI UT med håret de fäller?

Jaaa faktiskt så älskar jag dom så mycket att jag står ut med det.

Det finns annat som är mycket värre än lite hår...

• Mysan59

Men nog finns det minst lika äckliga saker efter oss människor inomhus? Som nån annan här skrev, äckligt med tappade människohår!

Och precis som Cat36, så har jag hellre lite hund/katthår (har 2 katter och 2 hundar) än bor helt hårfritt (dvs utan djur).

• Mysan59
    Majsan70 skrev 2008-08-14 15:04:21 följande:
    Man har valt livet med djur helt enkelt o då är det inte ens tal om att "stå" ut. Jag säger som nån tidigare i tråden att människorhår är äckligare och jag har två långhåriga döttrar som fäller skit mycket hår.Dammsuger gör vi varje dag nu eftersom vi har 4 semilånghåriga katter o en långhårig hund. Härhemma behöver man inte komma om man är känslig för sånt o gillar man inte djur alls så är man inte välkommen alls.
    *skrattar lite* Hade inte kunnat säga det bättre själv. Här hemma behöver man inte heller vara om man är känslig för lite hår (fast vi dammsuger, det ligger inte massa hår överallt) och såna som inte gillar djur är inte välkomna till mig heller.
  • Mysan59
    felicityporter skrev 2008-08-15 03:49:50 följande:
    Jag bryr mig inte särskilt mycket om håret faktiskt. Visst svär man lite för sig själv ibland när man tagit på sig en kort svart kjol och ser att den blir full av katthår efter man satt sig i soffan, men sedan rycker man på axlarna, ler och pussar nån av katterna på nosen. Håret är ett yttepyttelitet pris att betala om man tänker på hur mycket glädje och kärlek djuren sprider. Jag tycker för övrigt inte att hår (vare sig från katt eller hund) är äckligt, det kan vara lite irriterande, men långt ifrån äckligt. Lösa människohårstrån äcklar mig lite däremot, särskilt långa hårstrån.
    Det där var precis min tanke! Håller fullständigt med dig
Svar på tråden Ni som har hund eller katt - hur STÅR NI UT med håret de fäller?