• Smörbulle

Regnkläder till större barn!?!

Jag måste bara höra hur ni gör med regnkläder och stövlar till lite större barn! Har själv en pojke som precis fyllt 7 år men storleksmässigt är han snarare som en 10-11 åring, har stl 146 i kläder. Hur som helst vägrar han gå ut när det regnar om han måste ha regnkläder på sig och säger att ingen av hans kompisar behöver det. Och mycket riktigt, INGEN annan har regnkläder på sig vare sig i skolan eller hemma. Då är det svårt att motivera för honom varför! Och nu undrar jag varför är det så här? Hur gör ni andra? Låter ni era barn vara ute utan stövlar och galonisar när det regnar och i så fall varför?

• Svar på tråden Regnkläder till större barn!?!
  • Cecese

Dottern fyller 10 år i oktober och hon har regnkläder på när det regnar. Hon säger nu att hon vill ha det för att inte bli blöt. Självklart har hon även gummistövlar på.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Snooze

Min son som är 7 (börjar ettan nu) har regnbyxor och stövlar (när han lyckas komma ihåg vill säga) medans dottern som börjar fyran nu inte har det och har inte haft det på närmare två år. Hon har regnjacka och stövlar i skolan men använder det bara när dom ska iväg med klassen på något och nån enstaka gång på rasten.
    Hon har en liten väska med rena strumpor, mysbyxor och tröja och så får hon helt enkelt ansvara själv för det.

Dom inser rätt snart själva att det inte är någon höjdare att sitta resten av lektionen dyblöta   

• Max mamma

Regnställ från Intersport har min Max (McKinley).
    Sen har han ett par regn/överdragsbyxor från PoP i stl.146 lika stl. som regnstället.
    Max blir 9 år i höst.

• skidoo
    Snooze skrev 2008-08-13 13:28:34 följande:
    Min son som är 7 (börjar ettan nu) har regnbyxor och stövlar (när han lyckas komma ihåg vill säga) medans dottern som börjar fyran nu inte har det och har inte haft det på närmare två år. Hon har regnjacka och stövlar i skolan men använder det bara när dom ska iväg med klassen på något och nån enstaka gång på rasten. Hon har en liten väska med rena strumpor, mysbyxor och tröja och så får hon helt enkelt ansvara själv för det. Dom inser rätt snart själva att det inte är någon höjdare att sitta resten av lektionen dyblöta   
    Samma lika med mina 2 -kille som börjar 1:an o tjejen börjar 4:an.
  • lillam82

dem flesta sportaffärerna har väl rätt tuffa regnkläder...
    har en dotter som fyller 7 o skal börja ett nu i höst..
    regnkläder é även vårat stora problem inget kul att ha på sig... stövlar funkar men helst inte.. hoppas du hittar några som passar sonen...

• Trasig Udda Strumpa

tror bästa sättet att motivera barnen att själv göra som man säger att man oxå är ute när det regnar och då ha på sig regnkläder
    har en son på 8 år han är nästan den enda som använder regnkläder och det är aldrig några problem
    dessutom så cyklar vi alltid till skolan så regnar det så är han ju genomvåt när vi kommer fram inte så kul
    min son har storlek 140 och jag köpte regnkläderna på Ellos dom funkar bra

• Elli47

Mina barn är födda -00 och -02 och de har gummistövlar såklart och regnjacka och regnbyxa som jag beställt från Ellos. Lite finare jacka som även går att använda utan regn Skrattande

• Oban

Självklart gummistövlar och galonisar, annars får de stanna inne.

• Väntar på nr 2

Jag beställde regn kläder från didriksson i storlek 150 åt min son i våras En vanlig svart byxa och en blå jacka med luva. Han är 7år och skulla aldig dra på sig galonisar eftersom det är bebis kläder enligt han ;o)

• Oban

Ja det är nog olika, inte kallar vi dem för bebiskläder iallafall.

• Tjatte

Min nioåriga tjej är alldeles för cool för att ha regnkläder på sig. Jag är vädligt pinsam som ens försöker få henne att förstå det orimliga i att gå ut i regn utan rätt kläder. Hon hävdar på stort allvar att hon inte blir blöt, typ står under ett tak hela rasten. Vi har löst det genom att köpa en allvädersjacka från POP som hennes enda jacka under höst och vår. Den är hyfsat regntät. Hon har även byxor som hör till, men dessa används sparsamt och endast efter upprepad uppmaning och därmed aldrig i skolan. Ett par snygga gummistövlar, valda av damen i fråga, står som hyllvärmare på skolan. Det är tydligen mycket barnsligt att ha gummistövlar på sig. Att hon är ett barn och att det därmed är rimligt att vara barnslig är inte ett argument som går hem. Låter det som att jag gett upp? Japp, jag väntar på att hon ska klokna till.

• cityviola

Min son är 7 år och använder regnkläder när det regnar.

Svar på tråden Regnkläder till större barn!?!