• SilentStar

Vad har du för fördomar mot danskar?

Vad är det första du tänker på när du hör ordet Danmark/danskar?

(Är själv dansk och stöter jämt på en massa dumma fördomar om danskar, tex att vi är dryga,högljudda och bara dricker öl)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-13 16:49
    Jag är född och uppvuxen i Sverige kan jag tillägga men är 100 dansk

Trots detta har jag själv fördomar mot danskar..dumt!

• Svar på tråden Vad har du för fördomar mot danskar?
  • Familytime

Jag hatar Danmark! Jag hör inte vad de säger, de har sand i maten och det blåser jämt där bara för att det är så platt. Alla hus är gjorda av sten för att det inte finns några träd, badhotellet i Fredrikshamn är äckligt och har kallt vatten.

Och så dricker ni en massa öl, faktiskt..

Jag har en dansk hyresvärd och honom tål jag bara inte! Han ÄR högljudd, smygalkis och dryg. Synd att det råkar sammanfalla med att han är dansk. Jag har inget emot danskar som människor, men jag avskyr att åka till danmark, för jag hör verkligen inte vad de säger...

• Jazza

Dricker öl och äter mackor. )och eftersom det är två av mina favoritsysselsättningar, så älskar jag att åka till Danmark)

• Jesslan

Jag har inga fördommar men jag förstår att folk får det eftersom att om man åker till danmark så sitter det massor med glada öldrickande danskar och vrålar men det är lite det som är tjusningen med att åka dit.Är från skåne så man har ju varit en del där.
    Men det är ett trevligt

jag nickar och håller med, vågar inget annat längre
  • CalleNalle

Öl. Stora runda magar och alltid lite smått berusade. Vaninnigt islam-fientliga.

Det är väl första jag tänker på. Men är absolut medvegten om att det bara är fördomar

• Bellsam

Jag tycker bara att det är jobbigt för att jag inte förstår vad dom säger

• sydneygirl

Alla danskar dricker gammeldansk till frukost.
    Alla danskar röker
    Alla danskar gillar öl

Jupp - så-e-re-se-ru! Inga fördomar här inte 

• Siili

Tjocka, skäggiga gubbar som dricker öl, kvinnor som röker och skriker högt när de pratar, wienerbröd med choklad i mitten, Roskildefestivalen, platt landskap, självgodhet (icke att förväxlas med den svenska självgodheten), Lars Ulrich och hans skäggiga pappa som dricker öl, vi är röde vi är hvide, små bilar...

Ska jag forstätta?

Gabba Gabba Hey!
  • sydneygirl

Oh - en till...

Alla danskar gillar Leo och Sussi och äter Röde Pölse till lunch. Mhm!

Svar på tråden Vad har du för fördomar mot danskar?