• kajsa73

hjälp! vart hittar jag en vit hissgardin som är 130 cm bred??

Blir snart tokig!!! Ska det vara så svårt att få tag i en enkel vit hissgaradin som är 130cm bred?
    Har kikat på Ikea, Hemtex, Åhlens, Ellos och även tittat lite på nätet men just 130 cm verkar vara omöjligt att få tag i.
    Snälla någon hjälp mig!
    Tack på förhand!

• Svar på tråden hjälp! vart hittar jag en vit hissgardin som är 130 cm bred??
  • trollmammsis

jag har samma proble fast jag behöver 310   till 2 fönster men jag får skarva ihop 3 st..alltså sätta dom brevid varann..hoppas att det funkar bara men dom är ju SLUT på ikea

DU kanske måste spec betälla en?

• trollmammsis
    Lilla Mimsan skrev 2008-08-13 20:11:27 följande:
    IKEAs är gjorda för att kapa, det har vi gjort.
    synd bara att dom är slut..ggrrr iaf Iris....  slut i HELA landet....bläääää
  • kajsa73

Jasså vad bra att dom är gjorda för att kapa, ska dit imorgon, får höra när dom får in igen då!

• trollmammsis
    kajsa73 skrev 2008-08-13 20:30:20 följande:
    Jasså vad bra att dom är gjorda för att kapa, ska dit imorgon, får höra när dom får in igen då!
    om du söker efter iris på ikeas hemsida så kan du välja, finns på lager... den uppdateras var 30e minut.. det kommer förmodligen stå att det är lsut och förväntat leveranstid (som fkjuts upp hela tiden)  MEN du kan fylla i ditt mob nr och få sms då dom kommer in igen
  • kajsa73

Tack så mycket trollmammis!
    men jag är fruktansvärt dålig på att sy, är det svårt att få dom bra när man kapat den?

• trollmammsis
    kajsa73 skrev 2008-08-13 20:35:51 följande:
    Tack så mycket trollmammis!men jag är fruktansvärt dålig på att sy, är det svårt att få dom bra när man kapat den?
    JAg har 2 st i sovummet, iris, och på dom är det ju snören på sidorna... om man bara ska kapa lite så kanske man bara kan klippa en rak kant och skära av dne lilla träbiten?  Dom är ju inte sydda i kanterna... tror ja..   
Svar på tråden hjälp! vart hittar jag en vit hissgardin som är 130 cm bred??