• Gummsan85

Få igång förlossningen med sex?

hur många ggr måste man ha sex å hur ofta?

kan man över huvud taget få igång en förlossninge med sex?

någon som vet och kan ge mig svar? vill så gärna få igång det nu, vill iaf inte gå över tiden.

BF 21 augusti

• Svar på tråden Få igång förlossningen med sex?
  • Puman78

Ja hur ofta vet jag inte, men det funkar iaf. Med båda mina barn hade jag sex natten före och så kom verkarna igång på morronen.
    Båda barnen är födda ngr dagar för tidigt.

• Gummsan85

ok, hade sex igår bara för att se om det skulle hjälpa men känner inte av något än :( ska vi ha sex ikväll åxå??

min sexlust är som bortblåst men vill ha sex ifall det funkar.. känner egentligen inte alls för att ha sex då det känns obehagligt och gör nästan ont :( vet inte om det kan ha med graviditeten att göra nu när de e så nära slutet?

hur som hellst så e jag villig att ha sex ifall det funkar.. sen vill jag juh ge sambon lite åxå då sexlusten som sagt e som bortblåst så han har inte fått så mycket som han fick innan.

• Bellsam

Har hört att man helst ska ha sex var 4:e timma. Gäller att välja en dag och bara försöka köra. Vem fan är kåt var 4:e timma när man är gravid?

• Annan33

Har läst att det är en fet myt=). Men det skadar ju inte att testa om du känner för det. Själv är det det sista jag känner för=).

• greeneyes

För mig funkade det!!! Värkarna satte igång direkt när vi var klara, och det var på riktigt! 

Har två bekanta som jobbar som förlossnings-BM och båda säger att sex är det enda som vernligen kan sätta igång en förlossning. Det är enligt dem stötandet som irriterar tappen och därmed sätter igång. 
    Om du känner dig oupphetsad så rekommenderas verkligen glidmedel, tro mig, det kommer att gå åt efter förlossningen ändå
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Gummsan85
    Annan33 skrev 2008-08-13 20:43:13 följande:
    Har läst att det är en fet myt=). Men det skadar ju inte att testa om du känner för det. Själv är det det sista jag känner för=).
    som sagt sex är jag inte så pigg på men gärna villig att försöka om det kan sätta igång :)
    greeneyes skrev 2008-08-13 20:43:15 följande:
    För mig funkade det!!! Värkarna satte igång direkt när vi var klara, och det var på riktigt!  Har två bekanta som jobbar som förlossnings-BM och båda säger att sex är det enda som vernligen kan sätta igång en förlossning. Det är enligt dem stötandet som irriterar tappen och därmed sätter igång.  Om du känner dig oupphetsad så rekommenderas verkligen glidmedel, tro mig, det kommer att gå åt efter förlossningen ändå
    hur många ggr måste man ha sex? måste man ha sex var 4 timma som Bellsam säger? eller räker det med en gång om dagen? glidmedel används då jag inte är upphetsad men har bara vattenbaserat med jordgubbssmak då den oljebaserade e slut :(
  • bea85

har oxå undrat om sex kan få i gång det men hört att killen måste komma 4 gånger på 1 h. halten av något i sperman som får igång det är inte tillräkligt om de inte är 4 gånger. men efter va greeneyes skrev kasnke man vågar prova, om man nu kn hitta en ställnign hehehe

• gumman 1

Hej!

Sex fungerar ibland för att få förlossningen att sätta igång, men bara om livmodertappen är mogen( mjuk, framåtriktad och utplånad) och förlossningen ändå snart är på gång! Det finns inga vetenskapliga rön om hur många gånger man skall ha sex eller hur mkt sperma mannen behöver tömma!...fniss! För vissa behövs bara ett samlag och vissa har typ 10 utan framgång! Om du har BF 21/8 så är det drygt en vecka kvar och jag kan tänka mig att det inte fungerar med sex förrän någon dag innan bf! Kämpa inte i onödan men lycka till!
    Carina

• Gummsan85
    bea85 skrev 2008-08-13 20:48:35 följande:
    har oxå undrat om sex kan få i gång det men hört att killen måste komma 4 gånger på 1 h. halten av något i sperman som får igång det är inte tillräkligt om de inte är 4 gånger. men efter va greeneyes skrev kasnke man vågar prova, om man nu kn hitta en ställnign hehehe
    hur ska man kunna veta att den mängden kommer på just 4 ggr? alla har juh inte samma mängd sperma så de kan juh lika gärna behövas fler ggr?  de e vad jag tror iaf.

bakifrån funkade igår Räcka ut tungan sa till sambon "spruta hårt när du e klar så kanske det spricker Räcka ut tungan" haha men de hände inget.. tänkte om han tar mig bakifrån så kommer han juh längre in så borde det vara nån ställning som funkar just för att få igång det så borde de väl vara den då mannen alltid kommer längre in än vanligt?? speciellt nu när man e så stor :)
  • Emelianfian

det funkar väl bara om allt är på G... typ tappen är mogen och sådär...

♥ Nellie - dec 2oo7 ♥ bebis i magen - jan 2oo9 ♥
  • bea85

ingen aning om mäng bara va ja hört. täkte inte ens på att alla killar inte har samma mängd.
    hehe

• Bellsam
    Emelianfian skrev 2008-08-13 20:57:12 följande:
    det funkar väl bara om allt är på G... typ tappen är mogen och sådär...
    Hur ska det kännas om allt är på g? Hur vet man? :)
  • Gummsan85
    Bellsam skrev 2008-08-13 20:59:08 följande:
    Hur ska det kännas om allt är på g? Hur vet man? :)
    ja hur vet man när allt e på G?

i lördags vaknade jag vid 5 på morgonen och strax där efter började jag få en massa förvärkar/sammandragningar, tog alvedon men de gick inte över förrns på eftermiddagen sen har jag bara haft nån enstaka varje dag :( hur vet man när det är på G?

var hos BM idag å då hade hon iaf fixerat sig, kan det vara ett täcken på att det är på G?
  • Petrakotten

jag fick värkar när jag var i V.23 av sex... ganska vilt sex..åkte in och fick ligga still en halv dag och då avtog dom. Pinsamt hehe..

Det är tydligen vetenskapligt bevisat att sperman hjälper livmodertappen att mjukna. Men jag tror nog att själva "bedriften" hjälper lika mkt. Har gått över tiden med 4 dagar nu så ikväll ska vi försöka "få fart" på förlossningen

Massage av bröstvårtorna har hjälpt till att få igång förvärkar iaf!

• 3xmamma

Försökte i måndags. Efter några timmar rejäla sammandragningar ... sen la det av - ännu ingen bebis. Kanske ska göra ett nytt fösök imorgon ; )

• greeneyes

Anledningen till att vissa nämner ett visst antal gånger man ska ha sex är att det är den mängden sperma/utlösningar som sägs motsvara tillräcklig mängd igångsättande medel man annars får. Men vi hade bara sex en gång, det räckte (skeden, båda kom)! Och enligt de BM jag berättade om så är det framförallt att det är så irriterande på tappen att det kan motsvara de tabletter man får vid igångsättning (vad gäller öppnande och uppmjukande på tappen).

Om man har känningar så som du skrev nedan så kan det vara värt att ha sex för att sätta igång det
    Gummsan85 skrev 2008-08-13 21:01:46 följande:
    ja hur vet man när allt e på G? i lördags vaknade jag vid 5 på morgonen och strax där efter började jag få en massa förvärkar/sammandragningar, tog alvedon men de gick inte över förrns på eftermiddagen sen har jag bara haft nån enstaka varje dag :( hur vet man när det är på G? var hos BM idag å då hade hon iaf fixerat sig, kan det vara ett täcken på att det är på G?
  • Gummsan85

ok ja de blir nog sex ikväll med, bara hoppas att något händer snart :)

se vad sambon säger :)

måste man komma?? har aldrig fått en orgasm förut inte en sån där stark jävel utan bara en liten ytlig :( vill juh ha en riktig nån gång å gärna nu ifall det kanske kan hjälpa till lite extra.

vilken ställning är bäst? vilken gär så han kommer längst in? bakifrån har vi testat.. nåt förslag?? så knepit att komma på en bra ställning så han kommer långt in då jag e så ovig för tillfället :(

• greeneyes

bakifrån är ju alltid bra, men gör det som känns skönt, det ska ju inte vara plågsamt liksom (även om det ofta inte är så superskönt när man är höggravid liksom)

• väduren74

ja, det krävs mogen livmodertapp och det kan du ju inte veta utan att man undersöker dig.Det är prostaglandiner i sperma . ungerfär liknande susbtans som finns i igångsättningsmedel

barnmorskan

• susma

Inte för att jag gillar att vara glädjedödare men... Vi hade nog en årskvot av sex sista gravveckan, hur ofta som helst på alla möjliga vis men hände det något.... Nehej... Kände som du inte sånt jättebehov av sex (var +30 kg i slutet) men vad gjorde man inte.... Fast vi har ganska kul åt det nu efteråt..... (Karl valde att dyka upp BF+3 å det var nog enda dagen vi inte hade sex, hahaha...)

Svar på tråden Få igång förlossningen med sex?