• pio ny

Mina händer luktar surströmming

Ja, surströmming, alternativt fjärt. Jag har haft såhär för några år sedan men brydde mig aldrig om att ta reda på varför det blir så. Jag kan inte komma på något speciellt jag gjort eller ätit, men lukten håller i sig i några dagar, spelar ingen roll hur mycket jag tvättar mig..

någon som har några idéer på vad det kan bero på?

• Svar på tråden Mina händer luktar surströmming
  • M C Catta

Ingen aning om vad det beror på, men jag skulle prova att tvätta eller badda med ättika. O efter det tvätta med vanlig tvål. Ättika brukar ta död på nästan all lukt...

• Suri

Hmmm konstigt....

Jag har varit med om en liknande grej, men det var inte hela händerna som luktade, bara fingrarna. Efter ett par gånger kom jag på vad det var. Det var mina örhängen... Det visade dig att de luktade jättesurt och äckligt. Hålen eller örhängena. När jag pillade på dem, vilket man ofta gör utan att tänka på det så började fingrarna lukta. Urk!
    Skönt att jag kom på det tillslut. Det vara bara det paret som luktade illa.

• pio ny

Ahh, tack för tipset, det ska jag testa! Vill ju inte gå omkring och stinka hela dagarna...

• pio ny
    Suri skrev 2008-08-13 21:40:31 följande:
    Hmmm konstigt....Jag har varit med om en liknande grej, men det var inte hela händerna som luktade, bara fingrarna. Efter ett par gånger kom jag på vad det var. Det var mina örhängen... Det visade dig att de luktade jättesurt och äckligt. Hålen eller örhängena. När jag pillade på dem, vilket man ofta gör utan att tänka på det så började fingrarna lukta. Urk!Skönt att jag kom på det tillslut. Det vara bara det paret som luktade illa.
    tyvärr har jag inga örhängen =/ och det är båda händerna som luktar, handflator och fingrar..

Men skönt att du kom på vad det var iaf, sånt här kan ju göra en tokig
  • Suri
    pio ny skrev 2008-08-13 21:42:27 följande:
    tyvärr har jag inga örhängen =/ och det är båda händerna som luktar, handflator och fingrar.. Men skönt att du kom på vad det var iaf, sånt här kan ju göra en tokig
    Ja, verkligen!

Vad sjutton kan lukten komma ifrån då?
    *funderar*
  • yava

Har du hackat lök? Det händer ibland att man stinker som satan när man hållt på med lök och då inte den vanliga löklukten utan riktigt hemskt! Kan inte beskriva lukten men kväljningar det får man!

triss i kungar
  • Suri

Har du eksem/allergi?
    Är händerna torra eller nariga?

*googlar runt*

• pio ny

Hmm jag har ju iofs väldigt torra händer, så det kanske är det.. men jag har även hackat lök idag..fast det har jag ju gjort flera gånger tidigare utan att det luktat nånting..

Jag kanske måste smörja händerna mer, känner även att jag är ganska svettig så det låter ju rimligt om man läser det som står i länken. Tack så jättemycket för den!!

Här ska smörjas!

Svar på tråden Mina händer luktar surströmming