• Sommardags

Förvaring av frotte tvättlappar efter användning?

Vill helst använda mig av frotte tvättlappar vid blöjbyte, men vart skall jag förvara dem innan tvättdags? Bor i lägenhet med tvättstuga.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-13 22:37
    Att tvätta av henne i vasken låter mer logiskt ja. :) Lär nog köra på det istället. Tack för era svar.

• Svar på tråden Förvaring av frotte tvättlappar efter användning?
  • castillo

jag förvarar allt som är till byta blöja i hyllan under skötbordet. men andvänder inte tvättlappar hemma tvätar under kranen istället billigare. :)

• Sommardags

Du har missförstått. Efter blöjbytet lär de vara använda och då vet jag inte vart jag ska förvara dem. Lär lukta även om jag sköljer dem. Tänkte om någon annan har lösningen?

• Abessiniern

Menar du var du ska göra av använda tvättlappar mellan de blir kissiga och bajsiga tills du har tvättid? Vi använder faktiskt bara frotté tvättlappar till kissblöjorna och då sköljer vi bara ur de med kallt vatten och hänger upp de i badrummet tills de har torkat, sen slänger vi dem i tvättkorgen med den övriga tvätten. Jag tycker på något sätt att det skulle vara lite jobbigt att ha massa bajsiga saker i tvättkorgen och därför använder vi papperstvättlappar till bajsbytena. Vi tvättar också i tvättsuga ungefär en gång i veckan, så de skulle ju kunna bli liggande ett tag mellan använding och tvätt.

• Nenne 71

Ja jag missförstod dig. Tyckte det var en konstig fråga annars.

• castillo
    Sommardags skrev 2008-08-13 22:17:45 följande:
    Du har missförstått. Efter blöjbytet lär de vara använda och då vet jag inte vart jag ska förvara dem. Lär lukta även om jag sköljer dem. Tänkte om någon annan har lösningen?
    ett tips. om dit barn bajsar så skölj han under kranen så slipper du andvända tvättlapparna blir så ohygieniskt men fulla av bajs. :P
    sen om han kissar kan du andvända lapparna då det luktarmindre

annars ha som en liten paperskorgsom du läger dem i efter du har haft dem på tork så dem inte möglar.
  • Abessiniern
    Sommardags skrev 2008-08-13 22:17:45 följande:
    Som jag skrev så har vi inte använt frottétvättlappar till bajsbyten. Men vi har en jättebra fläcktvål, Citrontvål från Minimundus. I början när det ofta läckte amningsbajs på bebiskläderna så brukade jag sköja ur dem direkt och gnugga in lite av den tvålen och så skölja ur. Dels försvann fläckarna och det luktade inte gammalt bajs. Sen hängde jag bara kläderna i badrummet för att torka inna de åkte i tvättkorgen. Borde ju funka lika bra med tvättlappar. Bara det att det går nog åt väldigt mycket tvättlappar i början när de flesta bebisar bajsar så ofta.
Svar på tråden Förvaring av frotte tvättlappar efter användning?