Inlägg från: vittra |Visa alla inlägg
  • vittra

Lär ni era 1 åringar att inte bitas genom att bita dom??

Här har vi också en som bits, men hon bits ju inte för att hon är arg eller vill jävlas, hon bits för att hon är glad och uppspelt.
    Min svärfar kom med nån liknande kommentar, att man ska utsätta dom för samma sak så att dom fattar att det gör ont... men nej, FY FAN!
    Det blir ju helt fel, det enda man kan göra är att visa bestämt att det gör ont och att det inte är ett accepterat beteende.
    Dom förstår ju inte ens att det gör ont, hon biter liksom på mig som hon biter på sina myskuddar eller mjukisdjur och på dom gör det ju inte ont

• vittra
    stjärnströssel skrev 2008-09-24 08:16:56 följande:
    nej.skulle jag se en mamma /pappa göra som ts skulle jag nog säga till dom.
    Håller med!
  • vittra
    cruZZe skrev 2008-09-24 09:17:42 följande:
    Vart drar man då gränsen? När dom börjar vifta med moraknivar?Lät inte som ett direkt vettigt alternativ att låta dem hållas och hämnas.
    Är väl inte särskilt intelligent att tillåta syskonen att bita heller?
    Som sagt så förstår ju inte ett sånt litet barn att det egentligen gör ont, och låter man syskonen bete sig hur som helst med minstingen är det ju lätt hänt att relationen i längden blir förstörd mellan dom. Minstingen känner sig mindre värd och påhoppad osv.

Ska man lära ett barn att inte bitas ska väl samma gälla för alla? Alltså, INGEN I FAMILJEN BITS! PUNKT!
  • vittra

Oj, skulle svara på laGoldfish!
    Men det kanske du förstod

Svar på tråden Lär ni era 1 åringar att inte bitas genom att bita dom??