Fia Stina: Ja, det är ju svårt att veta hur det blir när barnet är fött. Man får ha en plan och sen rätta sig efter omständigheterna, dvs hur jag och barnet mår. Min grundplan är att försöka komma igång ganska snart med att behandla några timmar kanske 2 dagar i veckan. Då främst med akupunktur. Min sambo jobbar 2-skift vilket betyder att han varannan vecka kommer hem vid 15-tiden, och då skulle jag kanske kunna jobba ett par timmar. Mest för att hålla kund-/patientkretsen vid liv. Sen tänker jag att under sommarmånaderna (jag har bf i början/mitten av mars) när det ändå är lite lugnare kan jag vara lite mer mammaledig.
Jag har inga anställda, men vill ta in en vikarie som tar massagepatienterna... sen är ändå min plan att jag vill satsa mer på akupunktur och mindre på massage, så jag hoppas att kunna styra in det så ändå.
Men det känns stressigt och jobbigt, det håller jag med om. Jobbade fullt igår och var HELT SLUT sen! Min stackars sambo blev ganska orolig, och jag med. Den här tröttheten suger musten ur mig. Tänkte också igår på att magen kommer att vara i vägen ganska snart när jag behandlar. Svårt att stå på ett bra sätt när man behandlar utan att belasta ryggen fel.
Hur långt gånen är du och hur tänker du?
Sen har jag även funderat på att kanske sätta ihop något föredrag/någon kurs som man kan hålla... för att få in lite mer pengar i företaget. Ja, mycket tankar som snurrar...