Inlägg från: Lyckoprinsessan |Visa alla inlägg
  • Lyckoprinsessan

Svårt att veta när det är rätt tid att gå över till ÄD...

Jag och min sambo har försökt i två år utan att få ett enda plus. Har gjort två IVF och har gått på akupunktur. Jag var 40 när vi började försöka och nu är jag 42 år. Alla våra värden är bra och mitt FSH är lågt.
    Jag förstår inte varför vi inte blir gravida...
    Har funderat på äggdonation men på IVF-kliniken tycker de att vi ska göra fler försök.
    Har bestämt mig för att testa pergotime i höst.

Detta är så frustrerande...

• Lyckoprinsessan

Vi har inte utrett det här med immunsystemet men jag fick Levaxin för för högt TSH i våras. Min akupunktör säger dock att jag inte har den problematiken med "trögt blod". Han tror att felet ligger hos min man som är för varm. Får örter mot det nu.
    Vad kan man utreda mer?

• Lyckoprinsessan

Ja alltså vi har ju gjort utredningar båda två inför IVF men inget utöver det vanliga.
    Jag ligger strax under 1 på TSH men ska kolla upp det här med T4... tack för tipset.

Sleepingbeuty skrev 2008-08-15 18:28:19 följande:
    Du bör göra en barnlöshetsutredning och inte helt lta på din akupunktör.Mkt finns det som måste kollas med blodprover.En hel massa med andra ord.det är mer komplext än att bara tro att det skulle bero på blodflödet.Och det kan man mäta med blödningslängdsprover.Dina ämnesomsättningsprover ska du kolla ofta om du försöker att bli gravid.Du ska ligga på runt 1.0 i TSH och normalt i Fritt T4 och T3.Mycket viktigt.Du bör alltid ta TSH och T4 för att få en rätt bild.De läkare som bara tar TSH vet inte vad de sysslar med.Ett finlir kan det bli.
Svar på tråden Svårt att veta när det är rätt tid att gå över till ÄD...