• xxJessikaxx

Är Fritidsresors Bamseklubben bra?

Vi har tänkt åka till Grekland, Rhodos eller kanske Cypern nästa sommar, och jag har kollat runt lite på webben på Apollo, Fritidsresor, Ving.
    Är det endast Fritidsresor som har aktiviteter för mindre barn (3 år)? Tänkte på Bamseklubben. Tänkte att det kanske är kul för sonen att träffa lite andra barn och komma ifrån oss en stund på dagen så jag tycker det verkar bra.
    Är det nån som har erfarenheter av Bamseklubben eller liknande, bra eller dåliga?
    Sen verkar det som om vissa resmål är utlagda till nästa sommar men inte alla. Kan det stämma?

• Svar på tråden Är Fritidsresors Bamseklubben bra?
  • Bergling

Vår dotter var på Bamseklubben när vi var på Kreta i våras, och hon tyckte mycket om det. Hon var då drygt 3 år.

Det är ju lite "egen" tid på semestern, både för barn och vuxna, så det är väl inte fel.

Jag tror Fritidsresor är de enda som har för 3-åringar, men har inte lusläst på andra researrangörers sidor.

• xxJessikaxx

Det låter bra. Om vi vet med oss att vi vill åka i aug nästa år kanske det är lika bra att börja kolla och boka redan nu. Kan ju hända att det är många som vill delta i Bamseklubben också så då kanske man blir utan plats om man segar på
    Jo, det kanske inte är så tokigt med lite "egen tid", särskilt när barnet inte har nåt syskon att leka av sig med med sig.

• xxJessikaxx

Du kanske rentav har ett hotell att rekommendera också på Kreta, Bergling?

• Bergling

Oj, var länge sedan här såg jag.

Hur som helst, vi bodde på Caldera Beach, och det var väldigt bra. Förvisso brukar Blue Village-hotellen vara bra, men ändå.

Poolen var barnvänlig (långgrund), men stranden var ingen höjdare. Bara en massa sten.

Nu var vi där precis innan högsäsongen började, så alla aktiviteter på hotellet var inte igång och alla restauranger och affärer hade inte öppnat, men fullt tillräckligt.

Det är en bit att gå in till Platanias, och ganska "hetsig" trafik, men inget som man inte klarar.

Det finns ganska många minimarkets i närheten av hotellen, så egentligen behöver man inte gå in till stan. Jag kan dock rekommendera Coop-affären som ligger vid 3-vägskorsningen några hundra meter öster om Caldera Beach. Inte minst för den talande fågeln...

• c0ol

Ja bamseklubben är bra, och barnen får ju vara med andra barn från de andra nordiska länderna med, och ja det är skönt med lite egen tid.

• xxJessikaxx
    Bergling skrev 2008-08-26 17:09:10 följande:
    Oj, var länge sedan här såg jag.Hur som helst, vi bodde på Caldera Beach, och det var väldigt bra. Förvisso brukar Blue Village-hotellen vara bra, men ändå.Poolen var barnvänlig (långgrund), men stranden var ingen höjdare. Bara en massa sten. Nu var vi där precis innan högsäsongen började, så alla aktiviteter på hotellet var inte igång och alla restauranger och affärer hade inte öppnat, men fullt tillräckligt.Det är en bit att gå in till Platanias, och ganska "hetsig" trafik, men inget som man inte klarar.Det finns ganska många minimarkets i närheten av hotellen, så egentligen behöver man inte gå in till stan. Jag kan dock rekommendera Coop-affären som ligger vid 3-vägskorsningen några hundra meter öster om Caldera Beach. Inte minst för den talande fågeln...
    Aha tackar för informationen. Då har man fått både minus och plus på det stället jag är ganska "strandfixerad" så är lite tveksam...
  • xxJessikaxx
    c0ol skrev 2008-08-27 12:15:52 följande:
    Ja bamseklubben är bra, och barnen får ju vara med andra barn från de andra nordiska länderna med, och ja det är skönt med lite egen tid.
    Jepp, tänkte precis så
Svar på tråden Är Fritidsresors Bamseklubben bra?