• Anonym (Sertralin)

Se hit alla ni som äter Sertralin!!

Jag har ätit Zoloft/Sertralin i 6 år, med ett uppehåll på över 1 år för graviditet bl a.
    Från början var det Zoloft, men nu de senaste par åren har det varit Sertralin, och det ska ju ha samma effekt enligt läkare och apotek.

Min fråga till er som äter Sertralin är:

Är ni trötta??

Jag är aldrig pigg. Mer eller mindre trött jämt! Närhelst jag lägger mig ner så somnar jag på stört. Gäspar ofta. Funderar om det har med Sertralinet att göra, fast ska man inte bli lite uppåt av dem?

Jag har bra värden. Ingen blodbrist eller så.

• Svar på tråden Se hit alla ni som äter Sertralin!!
  • Anonym (Sertralin)

Verkligen ingen fler än jag som äter Sertralin/Zoloft? Förvånad

• Anonym

Upplevt samma sak. Min läkare bytte dem till Efexor depot just pga att jag ständigt var trött. Efexor innehåller även noradrenalin och gör att man blir piggare. Tala med din läkare om det tycker jag. Har ätit dem i 4 mån snart och är mkt piggare!

• Älskade vovvsing

Skumt! Jag äter Zoloft/Sertralin sen fyra år tillbax å har aldrig varit särskilt trött av dem! det är nog individuellt då?

Nu är hon här! Alex lillasyster!
  • Anonym (Sertralin)
    Älskade vovvsing skrev 2008-08-15 09:35:55 följande:
    Skumt! Jag äter Zoloft/Sertralin sen fyra år tillbax å har aldrig varit särskilt trött av dem! det är nog individuellt då?
    Ja jag vet ju inte om tröttheten beror på Sertralinet men man funderar ju....
  • Anonym (me2)

Jag äter det och kan sova hur mkt som helst.. lägger jag mig på dagen så kan jag vakna flera timmar senare, gå upp på toa och sen sova till em dagen efter, om jag skulle få...

• Anonym (Sertralin)

Fler som kan svara?

• anettef

jag åt zoloft i några månader och då blev jag trött. men jag vet inte om det var av just zoloften, åt en massa andra mediciner samtidigt.

• fru fogeby

min man har ätit setralin, just nu har han uppehåll id et pga en protest mot mig..

men ialf, han var ständigt trött och kunde sova dygnet runt om jag inte var hemma..är oxå en anledning till att han igentligen inte vill ta dom.. jag däremot försöker få han att gå till psykologen igen för att få en annan sort.. men han slår bara ifrån sig allt..tyvärr

• Tribeca

Jag bytte från sertralin till Efexor pga att jag fick så mycket mardrömmar och svettningar av sertralinet. Efexor funkar mycket bättre :)

Svar på tråden Se hit alla ni som äter Sertralin!!