Mammakläder - vilket gissel!!
Måste bara få gnälla av mig lite.
Bestämde mig i början av förra veckan att jag skulle ge mig in till den lilla staden jag bor i (Falkenberg) och shoppa ett par/flera mammabyxor.
Gick först till KappAhl. "Tyvärr, vi har slutat att sälja mammakläder, vi har ingen förtjänst på det".
Ok....synd, jag köper så mycket kläder där all annan tid, så den servicen hade varit fint att ha av dem tycker jag.
Går till Lindex. "Vi har slutat sälja mammakläder, och jag vet dessutom att det inte finns någon butik i den här staden som säljer sånt. Men är du intresserad av underkläder har vi ett litet urval".
Nej tack..
Jaha..där står man och tänker vad sjutton tar jag mig till nu. Jag måste ha byxor som passar!
På Torsdagen tar jag en tur till Göteborg. Går till HM. Tänkte att det måste ju vara ett säkert kort.
Hittar 1 par byxor i min storklek (Ja, oddsen för mig krymper ju, när det gäller att hitta nåt snyggt, för jag ÄR fet och har storlek 44-46)
Ganska nöjd att jag faktiskt hittat nåt så går jag vidare. Testar på Kapp Ahl och Lindex igen. Tänkte att det är ju en större stad, utbudet av mammakläder här måste ju ändå finnas kvar. Men icke!
Frågar en expedit om det finns några special butiker, inriktade på just mammakläder.
Det finns 3st! Två stycken ligger utanför centrum, och jag hade ingen tid att ta mig dit.
Hittar däremot en butik igemte Prickig Katt, på en gata jag har glömt vad den heter. Fanns inget i min storlek. Visst blev jag besviken, MEN måste ändå ge cred till den butiken, då expediten var otroligt trevlig och tillmötesgående. Hon kan ju inte hjälpa att jag har tjocka lår liksom.
Eftersom halva butiken var på REA, och höste kollektionen inte kommit in, så var jag ute vid lite fel tidpunkt, men hon skulle maila mig när kläder i min storklek kommit in och även bjuda mig på en visning. (Vilken super affär).
Även ifall jag inte hittade ett par byxor där, så var det i alla fall en trevlig upplevelse, och jag går gärna dit igen, men det är väl ändå helt otroligt att vi gravida ska behöva leta med ljus och lykta efter kläder!? Dessutom var priserna i den butiken inte att leka med. Vad gör då alla som inte har råd att köpa så dyra kläder?
Hur gör ni andra? Handlar på internet?
Jag vågar inte det, jag är ju som sagt av det större måttet och måste prova kläder först. Eller ska man chansa och sen skicka tillbaka om det inte passar? Hur gör ni andra som sagt? Är det Bara jag som tycker att detta är ett problem?
Mvh, En hormonstinn gravid Zondra.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-15 09:35
Glömde säga att jag var på Gekås förra Lördagen men där fanns inte nånting! Jag var inte den enda gravida som gick runt bland kläderna och var besviken där...Men, kan det vara så att det är fel tidpunkt även där kanske? Mitt emellan sommar/höst typ? Det borde kanske komma in mer snart, kanske i september någon gång. Får åka dit igen snart, och kolla.