virkning/stickning/sömnad
hittade en virkad poncho med krage nu, vad tycker ni om den? ful? fin? varken eller?
www.lionbrand.com/patterns/chs-dayToNightPoncho.html
hittade en virkad poncho med krage nu, vad tycker ni om den? ful? fin? varken eller?
www.lionbrand.com/patterns/chs-dayToNightPoncho.html
fru
visst var den? tyvärr har jag varken nål eller garn som passar =) får virka den senare. håller på med en sån här nu, i lite tjockare garn.
www.coatsandclark.com/fun_and_free/crochet_thread/lc1446.htm
hur går det med väskan? fixat nåt att knäppa den med?
fru
det ÄR inte så svårt att virka! testa att göra en grytlapp, där man bara virkar fram och tillbaka. så kan du göra lite olika maskor.ponchon jag gör nu är bara att virka fram och tillbaka, man gör två stora rektanglar som man syr ihop.
ponchon blev inte nåt bra, så jag har rivit upp den. håller på med den här tröjan istället
www.hooked-on-crochet.com/freepatterns/pdfs/aug05_pretty_in_pink.pdf
och sen ska jag nog göra en sån här =)
www.lionbrand.com/patterns/cja-shellBunting.html
fru
tack fördet varma välkomnandet =)
ja, mössan var skitsöt!en sån skulle jag inte kunna göra.
garnet kommer nog snart ska du se, då kan du sticka oavbrutet i ett år innan garnet tar slut =)
hoyor? vad är det? nån växt eller?
fru
jaha, porslinsblommor! såna har jag funderat på att köpa! är de svåra att sköta?
och så skaffar du andra kompisar än mig... *bedrövad*
fru
att du orkar vara så social och hämta väskor och böcker hit och dit=) jag blir trött bara av tanken ibland...
hur ska du klippa dig? själv har jag funderat på att klippa mig rätt kort, men nu måste jag ju till tandläkaren så det blir väl ingen klippning på nästa lön heller...
fru
mmm jag hade tänkt gå till tandläkaren senare i höst, menjag bet ju sönder en tand i veckan. en stor bit gick av, så det saknas kanske 1/10 av ena kindtanden. ska laga den på onsdag, och då passar jag på att kolla efter hål som MÅSTE lagas. vet att jag har tre hål, hoppas att det inte är fler.
jag är mest för snål för att klippa mig=) vi hade bestämt att vi skulle spara resten av alla löner från sommarjobben. så vi har pengar om vi blir gravida. vill ju kunna köpa grejer till bebisen i så fall! men vi får lägga undan lite extra från csn, vi klarar oss mer än väl på de pengar vi får därifrån.
fru
vi får 6900 i månaden från csn, var alltså. men vi har ju billig hyra så vi brukar ha en del över. funderar du på att börja plugga? i så fall, vad? *nyfiken*
vi ska nog laga mat nu... eller ja, maken får fixa mat så virkar jag =)