Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Förbannade getingar!

Anticimex gör inget om man inte vet var boet är! Tyvärr! jag tog nyss sex getingar inne, i ett fönster. Vad värre är att min son är alergisk mot dem, så jag är allt annat än glad!

Thesunset: Om hon har blivit stucken två gånger så tätt, så skulle jag vara väldigt observant om hon blir stucken igen. Det är tyvärr först när de blivit stuckna som de kan bli allergiska och två gånger så tätt ökar nog tyvärr risken. Andra och tredje gången min son blev stucken var på samma dag och den fjärde gången (året efter) så reagerade han en halvtimme efter sticket med andningssvårigheter och nässelutslag över hela kroppen. När han blev stucken så tänkte jag att det var skönt att han inte var allergisk i alla fall...30 minuter senare satt vi i bilen på väg in till akuten! Efter det har vi fått åka ambulans in till sjukhuset en gång, men då reagerade han inte alls. Det var bara vi och sjukvården som tog det säkra före det osäkra, men då fick han i och för sig medicin och så tror vi inte att getingen kom åt att sticka honom ordentligt.

• Wilowa

Vi fyller våra fällor med vatten och sirap, det älskar de! Vi köpte en bra fälla på OKQ8. Sedan använder vi elektriska flugsmällor för att fånga dem inne.

• Wilowa
    Silverkatten06 skrev 2008-08-15 14:28:55 följande:
    Har ställt ut två pet-flaskor med öl i nu så får vi se om det hjälper.Hade bara starköl hemma, undrar om de små otygen uppskattar bedövningen innan de drunknar
    Party!
  • Wilowa
    RiaRa skrev 2008-08-15 15:39:47 följande:
    Radar är en Gudagåva, en spray och getingen dör inom 5 min.I år är de verkligen  många och otroligt efterhängsna. Jag hatar dom. Har slagit ihjäl 5 redan inomhus. Bara man öppnar så köar de för att komma in. Är livrädd för dem.Stod ute och snackade med grannen nyss och blev fullkomligt attackerad. De sätter sig på alla möjliga ställen och går man undan förföljer de en.
    Har du kölappssystem?
  • Wilowa
    Silverkatten06 skrev 2008-08-15 16:11:34 följande:
    Ja, visst är de konstiga i år? Jag har inte varit med om att getingar varit så efterhängsna förut. De följer ju efter och tom kryper på en - asjobbigt!Ang. Radar - är det en spray man sprayar i förebyggande syfte eller direkt på getingen?
    Radar är inte förebyggande.
  • Wilowa
    DCLXVI skrev 2008-08-15 16:14:02 följande:
    ja man blir ju fullständigt galen på de djäklarna!! El-smällan är ju bra, synd som sagt att det luktar så vidrigt. Radar ska jag köpa hem, tack för tipset! Det finns på typ Granngården va?
    Radar köpte jag på Granngården i förrgår för 129 kronor. Den var jätteeffektiv när vi skulle tömma getingfällan ( den var full av levande getingar både på in- och utsidan! ). Fast nackdelen med Radar är att de inte dör direkt och att man då inte har koll på vart de tar vägen. Risken är ju att man trampar på dem istället och det är inte så mycket bättre.
  • Wilowa
    MrsMurphy skrev 2008-08-15 16:19:45 följande:
    Kan rapportera in att ölen, juicen och sirap/vatten ligger delad etta! Inte en geting i sockerblandningen samt saften??!! Vaddå en bortslösad dag i ens liv?? Men jag blir så less på detta... Har fan betat av 100 om dagen och ändå blir det ingen skillnad. Skulle verkligen behöva hitta boet!
    Tur att vi människor inte förökar oss i den takten! kommer du på hur man hittar boet så säg till. jag vet veta hur jag ska få valuta för pengarna jag har betalat till anticimex!
  • Wilowa
    MrsMurphy skrev 2008-08-15 16:30:39 följande:
    Einstein: Boet kan ju vara var sjutton som helst! *svär så det osar* Bor i ett kedjehusområde med grannar inpå knuten så den kan ju lika gärna finnas i deras tak. Men jag förstår verkligen inte hur man ska hitta igen fanskapen. Borde ju finnas nåt man ska tänka på. Har googlat som en dåre och det enda som framgår är att man ska hitta boet.
    ja, det är helt sjukt att Anticimex inte kan komma ut och spruta under takpannorna och i andra utrymmen där de kan finnas. nej, de kommer bara om man tror sig veta var boet finns.
  • Wilowa

Tänk på att de drar sig till färgglada kläder och söta dofter. Parfymfritt och färlöst kan vara en bra idé nu! Dessutom är de så knäppa att de drar sig till lukten av en död geting, så därför ska man egentligen inte ha ihjäl dem!

• Wilowa
    The past is now skrev 2008-08-15 18:40:20 följande:
    Jag är allergisk. Sväller som en basketboll och har svår smärta.
    Fast du har sluppit andningssvårigheter?
  • Wilowa
    Tristanya skrev 2008-08-16 17:06:49 följande:
    kan inte se ditt galleri.. du måste lägga till ekonen!
    skriv galleri där det står presentation i adressfältet. alltså när du är inne i hennes press.
  • Wilowa
    Tristanya skrev 2008-08-17 08:56:09 följande:
    fungerar inte för mig.. står attjag inte har behörighet...
    Jag såg det.
  • Wilowa
    Lingi skrev 2008-08-17 13:07:50 följande:
    Ingen aning vad som är på tok Men: gabriellas.webalbum.se/get lösenord Tri
    Du har valt att bara de du har i din adressbok får se dina bilder. Går du in i galleriet och ändrar på det så kan alla se bilderna sedan.
Svar på tråden Förbannade getingar!