Förbannade getingar!
Anticimex gör inget om man inte vet var boet är!
Tyvärr! jag tog nyss sex getingar inne, i ett fönster. Vad värre är att min son är alergisk mot dem, så jag är allt annat än glad!
Thesunset: Om hon har blivit stucken två gånger så tätt, så skulle jag vara väldigt observant om hon blir stucken igen. Det är tyvärr först när de blivit stuckna som de kan bli allergiska och två gånger så tätt ökar nog tyvärr risken. Andra och tredje gången min son blev stucken var på samma dag och den fjärde gången (året efter) så reagerade han en halvtimme efter sticket med andningssvårigheter och nässelutslag över hela kroppen. När han blev stucken så tänkte jag att det var skönt att han inte var allergisk i alla fall...30 minuter senare satt vi i bilen på väg in till akuten!
Efter det har vi fått åka ambulans in till sjukhuset en gång, men då reagerade han inte alls. Det var bara vi och sjukvården som tog det säkra före det osäkra, men då fick han i och för sig medicin och så tror vi inte att getingen kom åt att sticka honom ordentligt.
). Fast nackdelen med Radar är att de inte dör direkt och att man då inte har koll på vart de tar vägen. Risken är ju att man trampar på dem istället och det är inte så mycket bättre.