Inlägg från: Silverkatten06 |Visa alla inlägg
  • Silverkatten06

Förbannade getingar!

Jag blir tokig snart! Vi har så sjukt mycket getingar här att det knappt går att vara ute längre. Sonen har inte fått gå barfota på hela sommaren pga getingarna och nu kan vi inte äta ute längre för att det är så många getingar. De är efterhängsna som tusan och sätter sig tom på 2-årige sonens arm. Är livrädd att sonen ska slå på dem av ren reflex.

Nyss försökte vi äta lunch ute, men efter ett tag var vi tvugna att gå in, till sonens stora besvikelse.

Nån som vet hur man blir av med eländet? (Kan tyvärr inte lägga ut gift pga småbarn, katter och rådjur..)

• Svar på tråden Förbannade getingar!
  • Silverkatten06
    Angelven skrev 2008-08-15 12:18:40 följande:
    Spåra boet - om ni har många så är det garanterat nära.Radar på kvällen. Rätt upp i boet bara.Eller ring anticimex om ni har sån försäkring.
    Hur spårar man boet? Har tyvärr ingen anticimex-försäkring...
  • Silverkatten06

Var kan man köpa en sån där getingfångare?

• Silverkatten06
    Annanym skrev 2008-08-15 12:21:56 följande:
    Det är därför de ääälskar grillkvällar!
    Ja, grillat verkar de gilla och även sonens favorit - lax!!
  • Silverkatten06

Om man inte har nån fälla hemma, men har öl - kan man hälla öl i en vanlig skål då? Hur långt ifrån uteplatsen bör man ställa fällan?

Ska kolla på ICA om de har några fällor sen...

• Silverkatten06

Ok, ska ställa ut pet-flaskor med öl i. Hur långt ifrån uteplatsen/bordet tror ni man ska ställa dem för att få vara ifred?

• Silverkatten06

Har ställt ut två pet-flaskor med öl i nu så får vi se om det hjälper.

Hade bara starköl hemma, undrar om de små otygen uppskattar bedövningen innan de drunknar

• Silverkatten06
    RiaRa skrev 2008-08-15 15:39:47 följande:
    Radar är en Gudagåva, en spray och getingen dör inom 5 min.

I år är de verkligen  många och otroligt efterhängsna. Jag hatar dom. Har slagit ihjäl 5 redan inomhus. Bara man öppnar så köar de för att komma in. Är livrädd för dem.
    Stod ute och snackade med grannen nyss och blev fullkomligt attackerad. De sätter sig på alla möjliga ställen och går man undan förföljer de en.
    Ja, visst är de konstiga i år? Jag har inte varit med om att getingar varit så efterhängsna förut. De följer ju efter och tom kryper på en - asjobbigt!

Ang. Radar - är det en spray man sprayar i förebyggande syfte eller direkt på getingen?
Svar på tråden Förbannade getingar!