Inlägg från: Tristanya |Visa alla inlägg
  • Tristanya

Förbannade getingar!

här kryllar det också av dom! har ringt till hyresvärden men dom hänvisade oss till anticimex, o dom hänvisar tillbaka till hyresvärden för dom måpste först lokalisera boet..
    har säkert slagit ihjäl 20 st idag. blir galen!
    tror inte hyresärden kommer komma hit o göra ngt åt detta! blir snart galen! måste ha fönstrena öppna för luften står still här inne i lägenheten annars!

• Tristanya
    Lingi skrev 2008-08-15 19:38:10 följande:
    Köp net med självhäftande band, klistra bandet runt fönstret a sätt netet på. Då luften kommer in men inte odjuren. Min man har precis köpt a sprayat Vespo spray, kostade 55 kr o djävlarna dör direkt. Dem satte bo i soptunnan, måndag blir tömning, vi vill inte att det blir problem vid tömningen. Anticimex kommer nästa vecka, getingarna har bo under taket oxå
    skulle kunna köpa nät o sätta i fönstrena.. våra fönster går innåt också så blir nog svårt o sätta dit något då.. men känns som en onödig utgift också då vi faktist ringt till hyresvärden o bett dom komma o kolla vart dom håller hus så dom kan ta hit anticimex! får se om dom kommer på måndag, annars får vi ringa igen!
  • Tristanya
    Lingi skrev 2008-08-16 15:42:51 följande:
    Jag har oxå inåtgående fönster och det gick att fästa, men behövdes lite extra vik längst ner. På andra ställe har jag rull-net-gardiner, inte bara för getingars skull, myggor, flugor, osv, jag gillar inte insekter inomhus.Men självklart, behöver du inte så behöver du inte. För att övertyga din hyresvärd, satte jag in 1 foto hos starka bilder, du kan printa o visa om du vill. Det blev hos en bekant, getingarna satte bo där, ätit upp en bit av gipsväggen och kom in i barnkammaren.
    kan inte se ditt galleri.. du måste lägga till ekonen!
  • Tristanya
    Einstein skrev 2008-08-16 19:46:01 följande:
    skriv galleri där det står presentation i adressfältet. alltså när du är inne i hennes press.
    fungerar inte för mig.. står attjag inte har behörighet...
  • Tristanya
    Lingi skrev 2008-08-17 13:07:50 följande:
    Ingen aning vad som är på tok Men: gabriellas.webalbum.se/get lösenord Tri
    men fy va läskigt!!
    blir o ringa hyresvärden imorgon igen o säga att det får vara nog nu!
    igår kväll slog vi ihjäl 3 stora getingar..
Svar på tråden Förbannade getingar!