Kan man leva snålt i Bulgarien?
Alltså på en vecka vad e det man kan ha med sig om man lever snålt?
Tex köper bara mat,glass,dricka?
Alltså på en vecka vad e det man kan ha med sig om man lever snålt?
Tex köper bara mat,glass,dricka?
Ja har aldrig varit i bulgarien men ja har varit en vecka i turkiet å de e dyrare där..
Ja hade me mej 3000:- i fickpengar
Å de skulle då räcka till mat å shopping å andra nöjen.
Å de räckte..
Bara man vestämmer sej för att man inte ska "slösa" så mycke så går de nog bra.
=)
Är turkiet dyrare än Bulgarien?
Hur mycket shoppade du?
Men anta det va som du hade själv då? Eller va ni fler som delade på dom 3000:-
Ja shoppade lite grann, inte överdrivet mycke..
Men ja köpte ett par byxor för 400:- svenska
Så köpte ja lite tröjor å kjolar å så lite smågrejs åt släktingar.
3 JL tjocktröjor för 100:-styck.
Vi va även iväg på en kameltur å på en båttur.
Så åt vi middag på resturang varje kväll, frukost fixa vi själv..köpte nå bröd å nån fil.
+allt vatten man ska dricka på flaska.
Ja hade 3000:-
Kompisarna hade runt 4000:- var
Jag och två barn var i Bulgarien tidigare i somras och visst går det att leva billigt om man vill. Käka pizza och pasta och köp billig glass så går det inte många kronor.
Vi gjorde slut på ca 4500 kr under en vecka och då åt vi ute varje dag (barnen valde mat), många glassar och så lite blandade aktiviteter och äventyr. Men inte speciellt mycket shopping eftersom det inte fanns speciellt mycket att köpa helt enkelt.
SVAR!!!!!!!!!!!!
NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ....SVINDYRT DÄR JU
Det går att leva billigt , om du inte går längs strandpromenaden och handlar eller käkar mat...
Gå en bit upp så finner man billigare ställen..
Exempelvis så hittade vi ett ställe som ölen kostade 4 kronor på och nere längs stranden runt 20-25
käkade mat på ett ställe och det gick på ca 25:- för 2 sallader , bröd 1 öl och en dricka samma mat hade säkert gått på minst 100:- vid stranden..
Det går absolut att leva snålt i Bulgarien. Vi var där nyligen och om man inte ska äta tre-rätters varje dag kostar inte mat och sådant så mycket. Om man inte är kräsen vill säga. Vi åt pasta, pizza m.m. mestadels och våra matkostnader blev inte så dyra. Vin och öl kostade mellan 5-30 kr beroende på restaurang. Vi shoppade en massa också och hittade en massa fynd till bra priser. Håller man sig från strandpromenaden är utbudet mer varierat
Jag var i Turkiet förra året med då 3-årige sonen, o vi gjorde tillsammans av med ca 3500:- har jag för mig. Åt lunch plus middag ute varje dag, samt shoppade en del. Åkte inte på några utflykter.
Våra pengar räckte alldeles utmärkt, shoppade inte nå'ra jättemängder, men blev iaf kläder, skor, väskor, handdukar, souvenirer, leksaker osv.
Men visst räcker pengarna, dt gäller bara att vara ekonomisk!