• Anonym (Orolig)

Akut P-piller ??!

Jag och sambon hade sex för 4 dagar sedan. Och igår, då 3 dagar efter samlaget, fick vi tag på en Bm som kunde ge oss Akut P-piller. Detta är första gången jag äter det, och det gick bra. Fick inga direkta biverkningar osv, men nu är jag orolig över att det gick för lång tid innan vi tog pillret. Någon som har tagit det, som det inte har funkat på eller liknande ??

• Svar på tråden Akut P-piller ??!
  • Anonym (hoppas)

Jag har också precis tagit akut p-piller. Vi har en son på 2 år men kände att det inte alls passade med syskon just nu å vi lyckades pricka in ägglossning också med vårt "slarv". Bäst effekt får man ju inom 12 tim och har det gått mer än 3 dygn så är väl chansen stor att det inte funkar( om man nu haft sex runt ägglossning) Men du vet väl att du kan köpa akut p-piller receptfritt på apoteket, du behöver inte gå till en barnmorska. Själv vet jag ju inte heller om det har funkat, kan bara hoppas.. Hoppas det funkade för er med, kram

• Pinkstar

3:e dagen efter samlaget är sista dagen för att akut p-piller skall fungera...dock inte lika effektivt som om det hade varit 1:a dagen.

• Anonym (jag oxå)

jag tog akut p-piller för en vecka sen, fick inte heller några biverkningar. va väldigt trött dagen efter, men svårt att säga att det berodde på pillren.
    jag tog mina inom 12 timmar. hoppas att de funkar. varför gick du till barnmorskan, akut p-piller finns ju receptfritt.

• Anonym (Orolig)

Okej. Nej, det visste jag inte. Trodde det var receptbelagt, även om det kanske är lite dumt då man skall ta det innan 3 dagar. Men Bm sa till mig att man kan ta det upp till 5 dagar efter samlag, men det var absolut säkrast första dagen, och sedan att det dalade nedåt med säkerheten. Därför känner jag mig lite orolig. Har redan vart gravid 4 gg, varav 2 barn, och den yngsta är bara 6 månder. Hade funderingar på P-spruta, men Bm vill helst inte ge den till mig.

Svar på tråden Akut P-piller ??!