• Ma Lu

VIHPS VIII

Japp, jag kan dansa kille Eller, har kunnat iaf

Stella har öroninflammation så nu blir det antibiotika i fem dagar och vaccinationen som skulle vart imorn är uppskjuten och hej och hå Hoppas hon INTE blir ett "öronbarn" för som doktorn sa "ska" inte så här små bli så sjuka... "Fabriksgarantin har ju inte gått ut än" sa doktorn (han skulle bara veta hur fabricerad stjärnan är ) NU hoppas vi att de beska pillren gör susen!

Pöss på er!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Åh, vad SKÖÖÖÖÖNT Caribe!!!! Härligt härligt Jag "visste" väl att någon skulle vara klok nog att inse att det vore ett enormt slöseri på kompetens och kapacitet att ha dig som kaffekokerska

Japp, vi åker till Spanien om tio dagar sisådär och då hoppas jag verklgien att örat är bra Är redan kallsvettig över blotta tanekn på att hon ska bli sjuk igen när vi är borta menmen... Det ska iaf bli jätteskönt att komma iväg och dessutom till ett ställe som förhoppningsvis är aningens varmare än härhemma

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Hejhej Måste bara kommentera det där med kryddstark mat Jag har aldrig rtiktigt fått kläm på det där men jag tror att stark kryddning anses utrensande och sånt ska man visst itne hålla på med om man ska bli gravid. Annars anser österländsk medicin att gurkmeja är den krygga man framför allt ska undvika av någon anledning och det finns ju i cyrryblandningFundersam

LÅter intressant med akupunktören som kan autoimmuna sjukdomar Heja på!

Hoppas du får ordning på kroppen snart Maskros! Det är så¨jobbigt när det är sådär Du får kansek följa med till Caribes nya "doktor"?

Trist att det itne funkade med killen, Copy, men starkt av dig att erkänna det för dig själv och "slänga ut honom" och inte dra på honom bara för att du vill att det ska funka Du rä värd det bästa du också ALLA är värda den bästa mannen i världen! (Hur nu det ska gå till eftersom jag har lagt beslag på honopm )

Pöss på er!

• Ma Lu

Det där låter ju himlans bra Caribe!!! Nålarna låter effektiuvt, men ont Jaja, inget ont som inte för något gott med sig brukar man ju säga Sen låter det som att hon verklgien vill ha koll med temp och grejer och teerna gör ju att du själv får lite terapi och känner att du gör något aktivt Härligt!

Varm kram till Maskros! Lugn, styrka och mod till dig så att du kan komma fram till vad som gör dig lycklig

• Ma Lu

MOrron

Förlåt tickan men jag kunde inte låta bli att dra på smilbanden Spikmatta?! Det är väl meningen att du ska få blodet att flyta i kroppen och inte utanpå? Men som Caribe säger så har också jag hört att det ska göra susen Heja på!

Vår käre osteopat klagade också på min cirkulation men fick till det ritkgit bra och homeopaten gav mig nåt som gjorde att jag slutade frysa om ländryggen/rumpan som jag alltid gjorde förr och som itne var bra Man ska också hålla sig varm om fötterna! (fråga Emil Eller var det torr om fötterna där?)

Infan: Heja Menopur! Du vet väl att det allra sötaste barnen är de som har blivit till med hjälp av Menopur? Fråga t.ex. Maxie, Minna, mig...

Caribe: vad som är "normalt" i tempväg är helt individuellt och kan också växla mellan syklerna! Om du kollar i mitt galleri så har jag där en kurva (lite ihålig) från cykeln då jag blev gravid med Elma! Där går tempen först ner före äl, men tempen behöver inte göra det bara den efter äl går upp tydligt (minst 0,2 men oftast 0,3-0,5). Det är progesteronet som får tempen att stiga

Det dära örtjoxet låter ju mer än lovligt äckligt Men men vad gör man inte?! Medicin som smakar illa är ju mest effektiv Och du, ett halvt eller ett glas gott och riktigt bra rödvin (gärna ekologiskt ) är också bra för cirkulationen så det kan man väl unna sig

Monistrol ja... har bara hört era vilda historier om det Däremot drack vi något gott alkoholfritt bubbel på vår bröllopsdag som jag itne minns vad det hetteFundersam Det var tyskt tror jag och namnet började på B... För den som vill hålla sig alkoholfri menar jag Det var inte alls för sött och smakade inte saft!

Nu ska jag sluta spamma igen

Pusspuss och KRAM!

• Ma Lu

Tempen KAN dippa före äl men det gör den inte för alla så det är först efter några cykler du kan börja se ett mönster Min temp dippade ibland, eller så gjorde den konstiga skutt upp och ner men ofta blev tempen väldigt jämn - och låg - dagarna före äl! Skapa ett konto åt dig på www.fertilityfriend.com (det är gratis) om du vill bli tempproffs

• Ma Lu

God morgon ni starka vackra kloka kvinnor! Jag har latat mig i söderns sol i ett par veckor och idag åker vi igen fast denna gång rakt österut och är alltså mitt inne i ett intensivt nätande mellan två resor utan tillgång till sajberspejs! (såvida inte farsgubben fått fart på grejerna hemmavid...)

Vill bara säga att jag läser allt ni skriver och ni finns i mina tankar. Även maken får ta del av (valda delar förstås ) av det som händer dem han träffat (Maskros och Caribe i första hand). Kan meddela att även han blir engagerad i er kamp!

Kramar till Maskros som jag skäms för att jag inte kramade om när du precis blev ofrivillig singel igenGenerad och hoppas du kommer fram till något bra med lurvbollarna i hagen!
    Kramar till Sessan som verkligen slagit på stora trumman i sitt äktenskap och av allt att döma kommit till ett genombrott!!!
    Kramar till infan som klibbat fast i den gamla oljan i det rostiga landstingsmaskineriet! Och så himla typiskt med strulcykel Vem vet... den missade chansen leder kanhända rätt på en fullträff Livet är märkligt!
    Kramar till Caribe som ständigt söker och finner nya vägar Min systers svägerska har precis fått besked om att de nu hittat en äggdonator åt henne/dem i Finland! Är det Finland ni siktar på också eller funderar ni på Baltikum? Har bara hört gott om Riga, t.ex.!
    Kramar till cah - jag känner så otroligt väl igen mig i det du skriver om att ha bonusbarn! Man får hemmavardagen men sen när det är något allvarligt så står man plötsligt utanför och räknas inte som någonting Inte nödvändigtvis av barnet men av omvärlden! Kämpa på

Kramar till er andra också

• Ma Lu

Hej Maskros Jaaadå, så länge "knytet" får mat när hon så önskar så går det utmärkt (Är man ett knyte när amn väger långt över 7kg? ) I Spanien var det nordisk sommar: inte jättevarmt men ca 23-25 grader hela tiden. "Kallt" i poolen och itne så mycket bättre i havet (som vi ändå bara kunde doppa fötterna i då vi ju inte kunde vara så mycket pås tranden) Vi hade en vecka solsken och resten mulet och bröjan och slutet bjöd på riktigt busväder med översvämning, åska och storm Men det var ju ändå varmt

• Ma Lu

OJ, var det så pass att du hoppade av?! Det hade jag inte fått med mig... Tuffing där Och nix, lite finska gener är inte fel Eller vad vet jag, som ju inte är någon "riktig" finne Gör som MInna och jaga fatt på plusset med Lilla My-attytyd

Sessan: Helt rätt! Du är ju ALLT annat än liten och oviktig Vilket bra brev och vilket fint svar!!! Hoppas ni där har en helt ny utgångspunkt! Kram!

• Ma Lu

Sticker mig inom och vinkar och skickar kramar från österlandet Jag är här och lobbar och undersöker genmaterialet för Caribes räkning Och så fyller pappsen 60 också

Kram på er!

Svar på tråden VIHPS VIII