VIHPS VIII
Nää nu ska jag gå ut med hundarna, sedan ska jag åka och rida. Så jag säger hej då för en stund...
Nää nu ska jag gå ut med hundarna, sedan ska jag åka och rida. Så jag säger hej då för en stund...
Nää, kramar till Caribe....
Maskros, hoppas R kryar på sig!
Infan, din kämpe . Trägen vinner heter det ju, så vi får hoppas på det!
Krånglande kroppar är aldrig kul, men som sagt första och sista gången då!
Här är läget fint, solen lyser och det är en härlig höstdag!
God morgon alla! eller nu är det ju inte morgon längre
Jag har varit hurtig och tränat på morgonen (efter att jag gått med hundarna). Det blev Pulsspinning och efter det Core. Skönt och svettigt! Maken är ledig och han håller som bäst på att koka plat till lunch åt oss, MUMS. Sedan ska jag träffa ett gäng daglediga tjtejer och vi ska träna hund. Har ett fint höstväder med som även i dag.
Lilja, när skulle du och göra upp framtidsplanerna med kliniken?
Caribe, vilken underbar nyhet att jobbet inte blev det du befarat. Hoppas det blev en god firar lunch!?
Maskros, oj vad du fixar med huset. Men det måste väl kosta massor av pengar, fast det kanske inte är ett problem
! Vi är ju lite i hussvängen men hittar aldrig vad vi vi ha så vi avvaktar. Skauue vilja ha det klart innan bäbben kommer och vi har ju tid på oss...
CC, joo allt fint med mig! Saknar du ridningen nå? Jag red lektion i går och vi går från klarhet till klarhet just nu
He, he kan visst inte stava alls (flera stavfel). Lunchen skulle i allafall vara PALT, plat det vet då inte jag vad det är
Härligt Ma Lu och har ni bara rätt pencillin så ska ju öroninflammationen vara väck innan dess!
CC, ja ut med den typen! Skönt att se power i vår "nya" CC!!! Kan tänka mig att du har ridaabstinens, kanske du kan hitta någon trevlig karl på stallbacken .
Maskros, givetvis räknas dans och bergsbestigning in i träningsdosen, fattas bara annat!
Säger som Caribe att du satsar ju på kloka investeringar i hemmet.
Caribe, fick ju inte veta vad firarlunchen bestod av. Plat kanske
Gott med indiskt Caribe!
God morgon, har jobbat natt så för mig är det morgon nu .
Infan, joo vi har haft fint väder här uppe länge nu. Kalla, soliga höstdagar är underbart. Så risk för dopp det blir det inte Caribe. Har haft nollgradigt så vattnet är inte varmt precis .
Caribe, hoppas det fungerar med "hokus-pokus-tanten" *från en som är skeptisk till alllt sånt*. Klart är ju att har man orken att prova så ska man ju göra det. Hur var det, frös de ner några ägg denna gång?
Maskros, helt klart måste du ta tag i R nu. Du mår ju inte bra av detta utan nu verkar det mest tära på dig igen. Men förstår så väl att du gruvar dig, det är inte roligt att nysta upp i en härva...Hoppas samtalet kan leda till något positivt. Det finns det ju all chans till att det gör, men jag tror du måste vara ärligt och berätta om din barnlösget och den längtan och all smaärta du och ex:et har utstått. Hur ska R annars kunna förstå hur du mår och hur du reagerar? Men det vetskapen och vetskapen om att du nu kämpar med att acceptera din barnlöshet kan allt förändras, även till det positiva! Fanns en bra artikel i senaste nummret av Att adoptera som tog upp den frågan. Det var en psykolog som varit anställd på en infertklinik och som jobbat med paren när det ej ledde till pluss. Han var noga på att poängtera att man måste någonstans sätta punkt för fler försök trots att kliniken kan poucha på att genomgå flera. Han ansåg att man fårn klinikernas sida skulle vara mycket bättre på att hjälpa paren att finna en annan lösning än att bara fortsätta och fortsätta. En väg var ju naturligtvis att tidigt börja prata om adoption med paren, men en annan var också att kunna komma till ett avslut och börja bearbeta och acceptera sin barnlöshet som en del av livet. Inte lätt naturligtvis och han menade på att de behövs regält med stöd till dessa människor.
Det blev långt och svamligt....
Caribe, även den väl beprövade kinseiska hokus pouks akupunkturen är för mkt för en bitter och inbunden norrlänning . Jag har själv utsatts för det, utan någon som helst effekt (det var ett inflammerat knä). Men det är ju MÅNGA som blir hjälpta av det mot alla möjliga och omöjliga krämpor så varför inte
. Vattnet är nog inte 0, men väl kallt nog för ett bad. Annars är ni välkommen hela gänget hit för att njuta av vackert väder. Gubben är nere i Sthlm och han har meddelat att det varit pissväder förra veckan i allafall. Har inte fått någon rapport om dagens väder. Han är nere för att vakta kungen!
Maskros, klart du ska unna dig en kramkväll innan!!! Hoppas ni fick/har det trevligt!!!
Cah, jaa det vore ack så trevligt att träffas. Vet bara inte när det skulle kunna bli...Måste avvakta med bud från mig tills jag får schema för arbetsperioden som kommer.