• copycats

VIHPS VIII

Caribe: Exakt! Man kan faktiskt inte hänga upp sitt liv på någon annan för att man är rädd för att leva själv! Det hade varit en mardröm att leva med en man om han var rädd för ensamheten. Då vet man ju aldrig om det är äkta kärlek.

Det finns nog någon till mig också. Men han får vara ganska stark annars äter jag upp honom till frukost som min pappa upplyste mig om

Nu ska jag möblera lite. Jag återkommer om ett tag

Pöss på er

• copycats

God morgon

Caribe: Det lät ju väldigt hoppfullt Framför allt skönt att du är nöjd med mötet. Man behöver känna sig positivt inställd när man ska göra IVF. Det är gräsligt tungt ändå.

Xena: Så kul att du faktiskt kan köpa lite barnkläder nu Måste vara en underbar känsla.

Funderade faktiskt på barn igår. Hur gärna jag ville ha tidigare. Nu har jag inte alls den känslan länge. Jo jag vill ha barn och jag vet att jag kan. Det var ju inte pga mig som mitt ex och jag inte kunde få barn, det var ju han det var fel på. Men nu i efterhand inser jag att det var någon där uppe som såg till att det inte blev något. Med facit i hand är jag ju väldigt tacksam över detta.

Kanske om jag träffar rätt man så blir det aktuellt igen. Men om man ska se nyktert på det så är man ju knappast 25 år längre Det tar tid att hitta drömprinsen. Man ska gå igenom ett antal grodor först. Jag är djupt tacksam att jag har min son Det räcker för mig så länge. Men vem vet....en dag kanske man får gå upp 20 kilo och kräkas på morgonen

Ha en underbar dag alla söta flickor

• copycats

Hej

Maskros: Klart att det blev tungt att höra mitt i allt elände!! Förlåt om jag gick på för hårt. Det är faktiskt bara DU som i slutändan kan avgöra hur du ska agera och göra! Du är en klok och stark kvinna och jag är övertygad om att vad du än beslutar dig för så blir det bra. Skulle det mot all förmodan inte bli bra så får du gråta ut hur mycket du vill här sen. Du fixar detta gumman

Ja tydligen ska man avverka ett visst antal grodor...och även paddor....innan man får sin prins. Men så länge så njuter jag av friheten att få göra vad jag vill utan att behöva visa hänsyn. Det är så skööööönt Män får vänta...jag har en date med mig själv innan jag har tid med dem

• copycats

Så synd. Det hade gjort dig gott att komma bort en helg!

• copycats

Nu ska jag handla lite

SS: Ring mig sen gumman

• copycats

God morgon

Cah: Det du skriver är sannerligen "mitt i prick" Förhållanden har havererat här inne och de flesta är rejält kantstötta efter IVF-svängen. Personligen vet jag faktiskt inte om jag hoppar på det fler gånger. Kan ju finnas chans/risk att träffa på ytterligare en man som inte kan få barn på naturlig väg. Man får ta ställning den dagen men helt ärligt tror jag inte att jag hoppar på det tåget fler gånger. Men man ska ju aldrig säga aldrig. Just nu har jag ju distans till det hela. Kan bli helt annorlunda när man ställs inför det igen.

Det där att träffa en man som har barn sen tidigare har jag också funderat på. I vår ålder är ju chansen ganska stor att det finns barn från tidigare förhållanden. Även jag har ju barn sen tidigare. Där kan det och kommer med all säkerhet att uppstå problem. Problem som att mamman inte alls uppskattar en ny kvinna i barnens liv. Att barnen inte vill att pappan träffar en ny kvinna. Hur man ska ställa sig när barnen bor hos oss. Hur ska jag agera? Vilka är mina rättigheter? Hur mycket har jag att säga till om? Det är rent ut sagt skitsvårt!

Jag tror att man ska hålla sig ganska så mycket i bakgrunden. Inte blanda sig i uppfostran utan finns som en mer en typ av vän till barnen. Givetvis måste man få säga ifrån om det på något sätt drabbar mig personligen om barnen hittar på hyss. Men jag har ju själv haft ett förhållande när min son var liten ( med min IVF-man ...fin benämning) och han la sig i otroligt mycket vilket jag som förälder uppfattade som otroligt jobbigt.

Jaja....man kan fundera i oändlighet men ingen vet hur livet kommer att se ut Jag kanske lever själv med 10 katter resten av livet

Maskros: Skönt att få prata med dig igår!! Du är så otroligt stark innerst inne!! Kämpa på gumman

Hoppas ni får en bra dag!

Pöss

• copycats

Cah: När jag skrev att hålla sig i bakgrunden menade jag ju inte att strunta i allt Vad jag menar är att barnet har 2 föräldrar och de är dessa som ska bestämma hur barnet ska uppfostras. Tex läggtider, vilket dagis/skola, hur läxläsning ska skötas osv. När det sen kommer till att barnet bor i ett hem där även du bor så har du självklart rätt att vara med och bestämma reglerna hemma. Hur man är hemma mot varandra och dyl saker.

Vet inte om jag förklarar så bra. Jag är ju på den "andra" sidan just nu och jag vet att min sons pappas fru har retat gallfeber på mig ett antal gånger genom att göra saker över mitt huvud. Ett exempel var när jag hade sparat sonens hår (han hade lite längre hår som liten) och kommer för att hämta honom hos dem. Då hade hon klippt av honom håret. Ett jävla sätt rent ut sagt utav henne. Hon gick över gränsen där. Likadant har det hänt att hon gått på kvartssamtal i skolan och inte berätta för mig. Kändes inte heller kul.

Hoppas du förstår lite vad jag menar i alla fall

• copycats

Cah: Det låter ju jättemysigt! Skönt att ni tycker så bra om varandra Kan ju lätt bli lite jobbigt annars att komma in i ett barns liv. Jag hoppas att allt kommer att funka lika bra i fortsättningen

• copycats

God morgon

Infan: Jag tänker på dig extra mycket nu. Alla tummar och tår hålls

Så....varför är här så tyst nuförtiden??? Har ni fullt upp brudar?

Jag har fått en ny man i min säng!!!! Min ena katt har blivit grymt social Han har alltid varit social men sen x flyttade så har det blivit extremt På nätterna ligger han över halva sängen och brer ut sig som värsta tigern. När jag börjar vakna på morgonen så kommer han och lägger sig vid mitt huvud och spinner så högt att det är omöjligt att somna om. Mycket bra, ingen risk att försova sig då Så någon ny man behövs absolut inte

Snart helg. Fattar inte var veckorna tar vägen! Tyckte nyss att det var måndagsmorgon.

SS: Var håller du hus??? Det har varit tyst om dig länge nu gumman! Hur går det med allt?

Nu ska jag snabbt in i duschen...sen är det dags att jobba!

Pöss

• copycats

Maskros: Jag vet att det är ett tungt beslut att fatta angående hästen. I detta fallet måste du tänka på dig själv. Jag vet att det är svårt, har ju själv stått inför ett sådant beslut för inte så länge sedan.

Ta vintern på dig så ska du se att allt löser sig

• copycats

God morgon

Infan: Vilken jävla kropp till att jävlas just nu!! Förstår att du är väldigt besviken

Måndag! Idag hade jag gärna haft en extra helgdag måste jag säga. Är aptrött och har ingen lust alls att jobba. Det är nog första gången jag känner så i detta jobbet. Antar att det kommer förr eller senare. Har ju jobbat ganska mycket så det kanske inte är så konstigt

Hoppas alla haft en bra helg

Pöss

• copycats

Hej brudar

Hemma från jobb och så trött! Verkar som jag ska vara trött alltid nu! Har absolut ingen energi och när jag kommer hem så slänger jag mig på soffan och får absolut inget gjort!

Någon som har något knep hur man blir pigg?

• copycats

Hej brudar

Grattis till Utis

Typisk söndag här i Skåneland Blivit lite mycket alkohol måste jag erkänna. Champagne...rött vin...whisky...drinkar Men vad ska man göra....måste ju ställa upp

Trots en ganska massiv baksmälla så har jag storstädat. Helt underbart nu Snart kommer en kompis som ska låna mitt badkar Hon och hennes man har en helt fantastisk lägenhet på 250 kvm. Högt i tak, djupa fönster och precis ALLT utom badkar Så jag får väl låna ut mitt pyttelilla badrum så hon kan få 1 timmes egentid

Ska passa på att jobba den timmen hon gottar sig i badet!

Ha en fortsatt skön söndag

Pöss

• copycats

Hej flickor

Söta Caribe som saknar mig Så skönt att det går så bra både med diet och akupunktur. Bra när man kan gråta ut lite också

Nyss hemma från jobbet. Vädret här är typiskt skånskt höstväder. 12 plusgrader, regn och blåst! Inte alls mysigt.

Ska försöka städa lite idag. En av mina bästa vänner kommer ner i helgen och imorgon kommer jag att jobba sent så då hinns inte städningen med.

Vad alla är duktiga med att träna Jag har slöat till ordentligt. Man får kanske gå och kära ner sig i någon trevlig man. Då brukar man skärpa till sig Nej...skojade bara...jag ska ta tag i min träning igen. Saknar mina hästar så jag får väl hoppa upp på mina vänners

• copycats

Caribe: Jo viss risk för lite party är det Men vi får se...man är ju inte 20 år längre Kroppen säger stopp mycket fortare nu

• copycats

Hej brudar

Så nu är man trådens partyprinsessa? Ska försöka leva upp till mitt ryckte då

• copycats

Morning babes

Med tanke på hur trött jag är så vet jag inte om jag kan leva upp till era förväntningar Partyprinsessa på deltid kanske

Xena: Jo jag vet....man drar lätt på sig lite "goskilo" när mysperioden sätter in Jag får väl träffa en "antimys"kille

Hoppas alla får en bra fredag

Pöss

Svar på tråden VIHPS VIII