• Ma Lu

VIHPS VIII

VAAAAA!!!??? Har du BASTU Caribe???!!! Nu blir jag avis på riktigt Jag som fryser om fötterna idag...

Sån tur att ni har bastu om ni ska satsa på finska gener Förresten stod det väldigt bra till med generna!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu
    Caribe skrev 2008-10-24 12:55:09 följande:
    Yapp jag har bastu och jag älskar att basta så jag kanske har lite finska gener i mig sen förr? Who knows? min pappa är ju adopterad så det är fullt möjligt Låter bra att det stod bra till med generna Malu hoppas du hade ett trevligt besök med släkten
    Trevligt och trevligt... Man väljer ju inte sina släktingar

Ang generna så står det precis idag på SvD om att man kommit fram till att svenskar och finnar är väldigt olika genetiskt - mycket mer olika är t.ex. tyskar och engelsmän! Sinsemellan alltså. Sen är "vi" finlandssvenskar lite mittemellan finnar och svenskar. Som om det var nåt nytt...

Så mycket finnar som det borti Sverige så är det ju inte alls omöjligt att någon liten finsk gen smugit sig in i din släkt redan

Är faktiskt lite besviken på att pappa med sambo typ gjort om bastun hemma till kallförvaring à källare De bastar på stugan eller i hennes gamla bostad så den iofs rätt dåliga bastun hemma gör mest nytta som förråd. Trist bara när man kommer på besök.

Blir förresten alldeles svettig som ni tränar här i tråden Låter himla nyttigt och bra!
    * * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Mmm, läste precis en tråd ang att ha bilder på änglabarn i sitt krypin som ju är "förbjudet" annat än under "starka bilder". Detta för att skydda andra och detta stöttes och blöttes. En moderator blandade sig i debatten och poängterade att policyn var att alla skulle visa hänsyn mot alla och påpekade att i änglarummet finns det inga banners med barnreklam o.d. Då hade jag god lust att påpeka just detta att det är ungeför exakt precis lika illa att det finns barnreklam inne på "svårt att få barn" Men det passade sig inte att kapa tråden...

Undrar vad man ska göra med äl-testen för att bli gravid av dem?

• Ma Lu

Infan: *asg*

• Ma Lu
    *ont i kinderna och magkramp*
  • Ma Lu

infan: jag tror du har upplägg för en doktorsavhandling där med studierna av allvar vs ironi inom diverse musikstilar

• Ma Lu

Läste lite snabbt där och ficki för mig att xena skulle ha sin gula morgonrock ÖVER den glammiga svarta klänningen på festen

Det var förresten ert och ert klädprats fel att jag köpte kläder idag En praktiskt fleecejacka och en festtunika: ett plagg på det praktiska och ett plagg på det fina kontot

Annars hör jag också till jeansgänget men skulle vilja vara klänning- och kjolmänniska Ett problem är att jag hatar att köpa skor till mina ankfötter och har jättesvårt att hitta nåt som passar till kjol...

• Ma Lu

En liten fågel viskade om goda nyheter Bttre än så här kan det ju inte bli! GRATTIS infan Jag vet ungefär precis hur du känner dig och jag önskar jag kunde förmedla lugn och sinnesfrid. Mitt enda råd är att ta en dag - eller en timme - i taget och försöka glädjas åt att det är bra nu och varje timme som fortsätter vara bra är plus! Om det onda kommer så kommer det och det är inte så mycket att göra, men det är ju så dumt att lida dubbelt (både för om och ifall och sen om det verkligen händer!) Kram

• Ma Lu

Infan: När jag var i v.6 och sjukt orolig så gick jag tillbaka till homeopaten jag gått hos innan jag blev gravid coh fick lite piller och pulver som skulle hjälpa mig i mitt syfte att för allt i världen motverka mf. Nu begär jag itne att du ska tro på homeopati om du itne gör det men om ifall så känns det iaf som att man gör något och det är inte skadligt. Det du iaf kan göra är att köpa de starkaste kombinerade B-vitaminpillren du hittar på hälsokosten och tryck i dig maxdos Man behöver massor med B-vitamin när alla hinnor etc bildas och det är ju vattenlösligt så allt överskott kissas ut Dessutom ska visst vissa B-vitaminer motverka illamående.

• Ma Lu

Hej Ler stort åt Sessans detaljerade session Bakifrån *antecknar*, kudde under rumpan *check*, sesamfrön... "Sånt där skräp på brödet" säger maken Häftigt!

Sen är jag visst på snuskhumör idag för jag kan inte låta bli att fnissa åt att Lilja "har fullt upp att fixa i ordning "underlivet" och i nästa mening säger hon att hon "försökt jobba mindre med musen men det hjälper bara temporärt" Höhöhöööö... Så kul man kan ha detGenerad Förlåt Lilja SKämt åsido så ska du kanske satsa på något liknande som Mirren. Min man har sammalunda och han kör numera alltid musen med vänterhand (DATORmusen ) - vilket naturligtvis leder till att jag itne orkar flytta över den till höger sida utan sitter med armarna korsade

Maskros: 43 armhävningar!!! Jisses...

Infan: Määäääh! Fick du någon Trombyl? Det kan väl typ inte vara "för sent" att börja med det vid bim typ som du är (jaja, lite efter då...)! Visst är det så att Trombyl är kärlvidgande och sen kan man få Fragmin som är blodförtunnande? Blodförtunnande är ju också Albyl etc? Ska du itne peta in lite barnAlbyl iaf?

Sakanr er tjejer! Därav trådkapningen nu igen (ja, MIrren är väl mer här "på riktigt" då de ska göra FET )

• Ma Lu

infan: har tänkt på dig i helgen Du ska veta att du liksom alla andra är välkommen till visp närhelst du så önskar men jag förstår dig helt och fullt när du säger att det känns dig helt främmande. Jag kände precis likadant och hängde ju här mer än inne på visp mest hela graviditeten!

Vill du jag ska komma och slå dig medvetslös?!

• Ma Lu

infan: jag är på väg! *mjukar upp knogarna*

Åh, två eeeevighetslånga veckor...

Precis den här måndagen förra året fick vi se vårt lilla hjärta första gången HJälp så jag grät både av lättnad och av ångest... NOvember är en bra "hjärtmånad" och jag håller alla tummar

• Ma Lu

Inte inboxa! Vi vill alla gotta oss i gravsymptom

• Ma Lu

Kanske det, men nu frågade ju Lilja explicit om känningar INNAN hon plussade vilket eventuellt kan vara en annan sak Och Lilja frågade i tråden. Sen gör tjejerna självklart som de tycker är bäst och jam och jag ville nog mest bara vara positiva och uppmuntra infan som har det tufft

• Ma Lu

Precis Mirren Det är ju ingen som ömkar någons illamående när man själv slitit hund i verkstaden några år så sånt får man ta någon annanstans men att få läsa om spirande hopp och gryende insikt som får någon att testa trots att man itne tror det ska finnas en chans i världen att plussa går väl inte att jämföra med det?

• Ma Lu

Jag stod och höll i ett "tuttmemory" på designtorget som skojpresent till makens födelsedag men det var lite för dyrt för det i mitt tycke Lite för sexistiskt för en jobbfest då...

Så himla spännande Caribe! Hälsa de finska generna från mig Min syrras svägereska medicinerar som bäst inför deras ÄD Det tog knappt ett halvår att hitta passande donator för dem!

Å fy... Gråter(tänker på tsunamihistorien)

Förresten fikade jag med en granne igår och hon skulle hälsa på sin syster i helgen. SIn mycket äldre syster visade det sig för grannen är sladdis och föddes när hennes mamma var 44 år Hennes syster fick också sitt första och enda barn som 44-åring! En ljusglimt

• Ma Lu

Härligt med fondväggarna Caribe!!! Vill du komma hit och tapetsera vår hittills bara tänkta fondvägg i vardagsrummet också?

Åbo ja... stan är väl inte dökul och eftersom jag till skíllnad från "alla andra" finlandssvenskar inte har pluggat där (det enda helt svenskspråkiga universitetet i landet ligger ju där: Åbo Akademi) så känner jag inte stan så bra. Men om ni har tid kan en promenad i gamla stan eller i universitetskvarteren vara helt okej Annars är det ju runt torget det händer med affärere och så. Sen finns det också en svenskspråkig teater alldeles intill torget (i eller strax intill Hansahuset) som ni säkert kan få ett par biljetter till om ni vill

Infan: hoppas jag inte slog för hårt?!

Skämt åsido... hoppas du mår bra!!!

• Ma Lu

Caribe: hihi, här i huset är uppdelningen följande: Maken snickrar (dvs. kör hårt med sticksåg, skruvdragare och andra häftigare grejs ) och jag målar och tapetserar för jag tycker om pillet och maken hatar det (antagligen för att han itne får köra maskiner ) Vår fondvägg har inte blivit bara för att jag inte bestämt om vi ska måla eller ha tapet och isf vilken färg/tapet... KAnske er beigeguldiga randtapet vore nåt!!!

Infan: låter som att knockning inte är receptet nu längre så här kommer en stooor rulle silvertejp istället Kraaaaam!!!

Svar på tråden VIHPS VIII