• Pyff

Tips på mysig stad i norra Tyskland?

Jag och sambon ska åka till Tyskland över en natt (mest för att inhandla lite starkt ) och undrar om nån har nåt tips på var man kan bo? Det ska vara så nära Puttgarden som möjligt och gärna lite mysigt - större eller mindre stad. Har ni även länk till sida om staden i fråga blir jag än gladare!

• Svar på tråden Tips på mysig stad i norra Tyskland?
  • Pojkmamma

Jag kan rekommendera en lite mysig stad (ort mer kanske) som heter ungefär Sierksdorf. Den ligger vid östersjökusten inte långt från Lübeck. Jag kollade i kartboken men hittar inte exakt. Jag återkommer. I alla fall är det supermysigt och påminner om medelhavssäderna med sin strand inne i samhälle och uteserveringar.

• Pojkmamma

Jag var precis inne och sökte på Google och fick fram kartor bl a över Sierksdorf. Gör det du också det finns hur mycket som helst. Ha det bra. Det är verligen underskattat att semestra i norra Tyskland.

• Älskarlivet

Vet inte var Attendorn ligger men där är jättemysigt!!!

Finns ett slott där som heter www.burg-schnellenberg.de/

Sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå ROMATISKT och fint!!!!!!

• Pyff

Tack snälla för era tips................! Hade iofs varit bra att veta vart Attendorn ligger......

• Älskarlivet

Jag vet hihihi.... Kan kolla någon karta kanske. För jag kan verkligen rekommendera det slottet!!

• Pojkmamma

Om ni skall handla billigt tror jag att det bästa är att åka till Citti Grossmarkt strax söder om Lübeck. Mycker billigare än nära gränsen.

Svar på tråden Tips på mysig stad i norra Tyskland?