Inlägg från: Sooofiet |Visa alla inlägg
  • Sooofiet

min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..

Klart man inte ska avliva en hund för att den har problem! Uppenbarligen såg den er granne som ett hot och den andra hundens skall kanske gjorde din hund ännu mer uppstressad. jag tycker att vi människor tar oss alldeles för mkt friheter när det gäller djur. Sök hjälp för hunden istället! Jag tycker absolut inte att en hund ska få bita, men gör först allt du kan för att hjälpa din vän innan du tar livet av den!

• Sooofiet
    ÖNadja skrev 2008-08-15 21:15:42 följande:
    Vad finns det för hjälp att söka?Och vad finns det för garantier att hon inte biter nån igen under en ev. "behandling"?
    En hundpsykolog t.ex... Jag har väl inte sagt nåt om några garantier! Du får väl ha din hund kopplad, ev munkorg. Det har vi på vår hund när det kommer män hem till oss som han aldrig träffat innan, då han oxå är en osäker hund. Han lugnar ner sig efter en stund och då kan man ta av munkorgen, han har aldrig bitit. Men folk blir rädda för en hund som morrar mot en, därför har vi munkorg.
    Men är det så du resonerar om ditt djur ska du kanske överväga att inte skaffa fler djur efter att du "blivit av med" din nuvarande hund.
  • Sooofiet
    ÖNadja skrev 2008-08-15 21:32:03 följande:
    jag skulle så gärna vilja kunna visa hon. När hon är hemma och vi har främmande så går hon undan, hon lägger sej nånstans där hon får vara ifred, då behöver hon ingen munkorg. Men ibland vill hon komma in och se vad som händer, jag kan ju ändå inte sätta på hon munkorg så fort hon kommer in till oss utifall att.Jag hoppas du förstår hur jag menar.Det va hårda ord du sa.
    Det är möjligt att det var hårda ord, men jag tycker nog att det är lite hårdare att säga att man ska avliva sin hund. Vi har mkt problem med vår hund, men det kommer inte på frågan att ta livet av honom! Hon kan ha munkorg på sig även när hon ligger i sin lilla hörna. När du hör att det ringer på dörren kan du ta på munkorgen och göra det till en liten vana för henne under tiden som du socialtränar henne med hjälp av en som är kunnig inom det området. Hon behöver uppenbarligen stärka sin självkänsla, be om hjälp. Du har din hund för din egen skull och inte för dina gäster. Det gör ingenting om dom inte får gulla med henne osv.
  • Sooofiet

TS, jag hoppas att det löser sig för dig och att du får den hjälp för din hund som den behöver. Det finns absolut hopp för att din hund ska bli "normal" om du bara hjälper henne. Avliva inte ditt djur p.g.a. okunskap. Nu lämnar jag iaf denna tråden. Lycka till!

Svar på tråden min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..