min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..
Om hunden är osäker kanske den kan omplaceras till en mycket hundvan person som kan och orkar uppfostra hunden på det vis som det behövs?
Om hunden är osäker kanske den kan omplaceras till en mycket hundvan person som kan och orkar uppfostra hunden på det vis som det behövs?
Dessutom tror jag att hunden kanske bet grannen pga att han är understimulerad. Det krävs mycket aktivering för båda dessa raser, och jag undrar verkligen om en person med småbarn och ingen hundvana kan ge hunden aktiveringen som behövs.
Ts vad gör du för att aktivera hunden, hur hårt kör ni och hur länge och ofta gör ni det?
Jag tycker fortfarande att det finns andra alternativ än avlivning. Sälj hunden till någon som är kunnig och som faktiskt kan och framför allt kommer att ge hunden den stimulans den behöver.
Jag kan fortfarande garantera att detta är resultatet av en understimulerad hund, och att det är ägaren som har misslyckats att ge hunden det den behöver.
Så tråkigt att sånt här ska hända jämt för att ägarna inte läser på innan de skaffar hund.