ÖNadja skrev 2008-08-15 21:14:42 följande:
Jag såg hela händelse förloppet. Grannen, som båda hundarna har träffat ofta, kom å gick helt normalt på sin tomt hundarna springer fram, hon drar upp armarna mot sej och vänder sej bortåt..och hon biter.Inget stort bett, det var precis så att det gick hål och lyckades komma ut en droppe blod.Hon är så osäker min madam, mot andra hundar, barn och allt som skiljer sej mot det "normala".Jag har känt att det bara är en tidsfråga att hon ska nafsa efter min kusin på tre år när han springer och busar, hon vet inte riktigt vad hon ska göra, om han leker eller om det är nåt på allvar.Jag har gått kurser med hon och tränar då och då på brukshundsklubben och väntar bara på att kurserna ska börja för i höst, tanken var/är att vi skulle gå tävlingslydnads kurs i höst.Omplaceras skulle ju va guld om man verkligen verkligen hittade RÄTT person, men den personen är riktigt svår att hitta. & vem vill ha en blandras?Sålde min första häst till nån jag trodde va den rätta, men där blev hon vanvårdad, vill inte vara med om det igen..
Jeg har sett på tv noe som heter hundevisker..oj hva han får orden på hundene som har mange forskjelige dårlige oppførsler. Verdt å prøve?