min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..
Jag hade en hund som var 8 år. Barnkär och människovänlig som få. Ändå bet hon ett barn som slog till henne när hon låg och sov. Jag var på mitt arbete och sambon var på andra sidan huset och då hände det. Vet inte vad jag som ägare kunde ha påverkat i att hunden bet. Den hade aldrig visat några tendenser till att vara aggressiv eller ilsken.
Jag gissar att hunden blev överraskad för att den sov och sedan sura till pga att hon fick en smäll.
Det var hur jobbigt som helst men jag fattade omgående beslutet att ta bort henne. Pga att jag inte vill ha en hund som jag ständigt måste passa, oro för om det skulle hända igen och om det skulle hänt igen hade jag aldrig förlåtit mej själv. Jättejobbigt beslut men jag upplevde att det inte fanns andra alternativ.
Håller med om att det är viktigt att visa vem som är ledaren. Har 2 hundar nu som båda är gamla. Har även en ett årig dotter och jag har aldrig haft hundarna och henne på golvet samtidigt utan att jag suttit bredvid. När jag ska styra med annat så får hundarna vara i tvättstugan så jag slipper passa på dom och barnet. Vill inte ta några risker även om mina hundar är världens snällaste och älskar barnen.
Hoppas att allt ordnar sig på bästa sätt för både dej och hunden ! Lycka till !