Inlägg från: Ayya |Visa alla inlägg
  • Ayya

min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..

Klart. Så länge det finns liv så finns det hopp.

månsken skrev 2008-08-15 22:15:43 följande:
    hehe min kommentar var till detta inlägg. (ser man på, det lät ju hoppfullt.)
  • Ayya

Tycker tvärtom. Tycker det är tråkigt att så många hundar avlivas pga att ägarna inte tagit reda på tillräckligt om rasen och istället skyller taskiga beteenden på att hunden har nåt fel i huvudet.

NorasMamma skrev 2008-08-15 22:20:35 följande:
    Nu innan jag får hela hjorden över mej - nej jag menar inte att ni tycker det är "okej" men jag tycker inte det är okej att man till varje pris ska hålla liv i en hund som rent utav är farlig för omgivningen. Tyvärr finns många hundar i händerna på fel ägare och det är tragiskt. Men när en hund väl gått över gränsen och gett sig på en människa tycker inte jag man ska lita på att det kan tränas bort. I vissa fall kanske det kan det - och i vissa fall inte. Tråkigt att hundar med förstört lynne plockas bort först när det är försent. Nu lämnar jag denna tråden. Lycka till Ts
  • Ayya

Helt rätt inställning. Kan ju dock vara en idé att kanske ha munkorg på henne när du har henne lös, finns barn eller andra människor i närheten. Tills du känner att du stärkt henne och törs lita på henne igen.

ÖNadja skrev 2008-08-15 22:22:31 följande:
    Hon bet inte för att hon var arg, hon är aldrig arg, hon är bara osäker. Ont, nog kan hon ha det, men jag betvivlar starkt.Munkorg löser inget problem tycker jag, hon kommer fortfarande att vara lika osäker och bli stressad, visst hon kan ju inte bitas med den på, men problemet kvartstår..
  • Ayya

Mm, eller tuggar sönder allt när den är själv, eller jagar grannens katt, eller pinkar inne, eller jagar bilar, eller skäller på fåglar, eller ja.. listan kan göras lång...

ming skrev 2008-08-15 22:27:48 följande:
    Det tycker jag med! Och oftast i 90% av fallen handlar det om att ägaren inte har läst på och vet vad det innebär att ha just den rasen. Så tror de att det går att ha hunden hemma och gå på en halvtimmespromenader varje dag och förstår inte aaaalls varför hunden verkar aggro och osäker.Och liknande scenario är tyvärr inte heller ovanligt.
  • Ayya

Jo det är sant. Men som du skrivit själv så verkar det som om du känner att det kan vara orsaken.. eller har jag missuppfattat?

ÖNadja skrev 2008-08-15 22:28:01 följande:
    Mephala the ranger skrev 2008-08-15 22:25:05 följande:
    Det är ju ingen som säger att hon bet för att hon är understimulerad, det är bara en spekulation.
  • Ayya

Vilken skönhet... Du bara måste ge henne en chans till.... Om du inte pallar själv så försök med omplacering iallafall. Hur gammal är hon?

ÖNadja skrev 2008-08-15 22:31:35 följande:
    du ger mej hopp! =)Det är sant..i dom situationer där det kanske kan hända nåt så kan man ju har korg på..som när min 3 årige kusin leker..tex..Det är konstigt att säga att jag litar på hon, samtidigt som det bara var väntat..gå in på www.nadrik.pixbox.se och mappen Akka och Tjej, så får du se världens underbaraste. =)
  • Ayya

Jo det är ju ofta så man måste tänka. Barn har inte den kunskapen som vi har och kan ibland göra saker som får en hund att känna sig trängd och bli rädd. Så det är lika viktigt att lära barn hur hundar funkar som att lära hundar hur barn funkar... eller nåt liknande

ÖNadja skrev 2008-08-15 22:34:58 följande:
    Egentligen, måste ja säga, så är det nog mer mina kompisars barn ja kollar istället för min hund. För jag vet hur min hund beter sej, men inte mina kompisars barn.
  • Ayya

Skickade ett litet mail till dig Ts...

• Ayya

Usch vad tråkigt... Hoppas pojken klarade sig utan allvarlig fysiska skador.... Hoppas han får träffa på hundar så fort det bara går så han inte blir rädd.

Hemskt när olyckor händer men jag tycker du gav hunden en ärlig chans. Förstår att det känns hemskt men det var ju inget du kunde styra över.

Kram

• Ayya

Om du läser tråden och trådstarten så ser du att det inte bara är ett enda bett. Utan två på ganska kort tid.

En gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket.
    La mariquita skrev 2008-09-01 18:37:12 följande:

Men herregud! Hur kan du veta att "det inte finns något mer att fundera på" för ett enda bett? Gud så dramatiskt!Det skulle krävas något betydligt allvarligare än så för att jag skulle kunna få för mig att döda min hund i alla fall!
  • Ayya

TS har beslutat att avliva. Hunden har bitit 2 ggr nu.

War skrev 2008-09-01 20:34:18 följande:
    Känns tyvärr inte som att denna hund är psykiskt stabil ?Vad är det för ras ?Jag skulle inte som granne acceptera detta utan kräva skärpning eller avlivning.Tar inga chanser alls när jag har en ettåring som rultar omkring på tomten.
  • Ayya

Jo visst kan det tyckas vara så... tyvärr är ju inte allt bara svart eller vitt....

Alla hundar som biter är ju inte "galna" hundar utan oftast offer för dåliga hundförare.
    Micke Geting skrev 2008-09-01 20:39:20 följande:

Det som är för jävligt är att hundägaren, trots att dess hund nyligen bitit en annan människa, inte har bättre koll på sin hund än att det händer en andra gång.Avliva hunden och bötfäll ägaren.
  • Ayya

Ja det tror jag med, kanske just för att vissa raser kan göra mer skador än andra raser.... Kanske pga fördomar... Vem vet?

Suskiv skrev 2008-09-03 00:09:50 följande:
    Det är märkligt det här. Om TS skrivit nåt i stilen "min pibbull bre grannen i benet, ska jag avliva?" Så hade nog betydligt fler skrikit om avlivning.
  • Ayya

Har funderat lite... Vill absolut inte klanka ner på TS då jag förstår att hon inte har det så lätt just nu...

Men hur kunde hunden komma åt att bita en 4-åring?

Svar på tråden min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..