min hund bet en person idag. jag har gråtit hela dagen..
Klart. Så länge det finns liv så finns det hopp.
Klart. Så länge det finns liv så finns det hopp.
Tycker tvärtom. Tycker det är tråkigt att så många hundar avlivas pga att ägarna inte tagit reda på tillräckligt om rasen och istället skyller taskiga beteenden på att hunden har nåt fel i huvudet.
Helt rätt inställning. Kan ju dock vara en idé att kanske ha munkorg på henne när du har henne lös, finns barn eller andra människor i närheten. Tills du känner att du stärkt henne och törs lita på henne igen.
Mm, eller tuggar sönder allt när den är själv, eller jagar grannens katt, eller pinkar inne, eller jagar bilar, eller skäller på fåglar, eller ja.. listan kan göras lång...
Jo det är sant. Men som du skrivit själv så verkar det som om du känner att det kan vara orsaken.. eller har jag missuppfattat?
Vilken skönhet... Du bara måste ge henne en chans till.... Om du inte pallar själv så försök med omplacering iallafall. Hur gammal är hon?
Jo det är ju ofta så man måste tänka. Barn har inte den kunskapen som vi har och kan ibland göra saker som får en hund att känna sig trängd och bli rädd. Så det är lika viktigt att lära barn hur hundar funkar som att lära hundar hur barn funkar... eller nåt liknande
Skickade ett litet mail till dig Ts...
Hur går det i träningen?
Usch vad tråkigt... Hoppas pojken klarade sig utan allvarlig fysiska skador.... Hoppas han får träffa på hundar så fort det bara går så han inte blir rädd.
Hemskt när olyckor händer men jag tycker du gav hunden en ärlig chans. Förstår att det känns hemskt men det var ju inget du kunde styra över.
Kram
Om du läser tråden och trådstarten så ser du att det inte bara är ett enda bett. Utan två på ganska kort tid.
En gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket.
La mariquita skrev 2008-09-01 18:37:12 följande:
TS har beslutat att avliva. Hunden har bitit 2 ggr nu.
Jo visst kan det tyckas vara så... tyvärr är ju inte allt bara svart eller vitt....
Alla hundar som biter är ju inte "galna" hundar utan oftast offer för dåliga hundförare.
Micke Geting skrev 2008-09-01 20:39:20 följande:
Ja det tror jag med, kanske just för att vissa raser kan göra mer skador än andra raser.... Kanske pga fördomar... Vem vet?
Har funderat lite... Vill absolut inte klanka ner på TS då jag förstår att hon inte har det så lätt just nu...
Men hur kunde hunden komma åt att bita en 4-åring?