• HelleGbg

vilken vecka går man in i 2.a trimestern?

ja,,vilken vecka är det????

och en fråga till..
    kan man ändra grav.uträknaren här? om man tex blivit flyttad av sin bm,så stämmer ju inte beräkningen.....

• Svar på tråden vilken vecka går man in i 2.a trimestern?
  • litetliv

From. v 14 går du in i andra trimestern. :)

Man kan ju justera BF.. eller helt enkelt ta bort uträkningen helt och göra en ny!

• HelleGbg

men om man reggar ny graviditet så måste man väl ändra sista mens dag osv???
    bm har flyttat fram mej 1 vecka...så det var därför...

• hopee

Är det inte v.13 man går in i andra? det står det iaf här på fl under gravid...

• litetliv
    hopee skrev 2008-08-16 10:54:01 följande:
    Är det inte v.13 man går in i andra? det står det iaf här på fl under gravid...
    v.13+1, då är man ju i v. 14.
  • Tussilago09

Är ni säkra på att man går in i andra trimestern i vecka 14?

I min graviditetskalender här på FL står det att jag är i trimester 1, men jag är gravid i vecka 14 (13+1)?

• Kajak
    HelleGbg skrev 2008-08-16 10:50:42 följande:
    men om man reggar ny graviditet så måste man väl ändra sista mens dag osv???bm har flyttat fram mej 1 vecka...så det var därför...
    Nej det räcker med du ändra datum för beräknad förlossning.

Gå in o kolla lite så vet du ungefär vad du ska göra.
  • Junipingla

I vecka 14+0 räknar man för det mesta. Det är den generella indelningen. Sen är ju FLs gravuträknare lite halvknäpp så den räknar säkert annorlunda.
    Trimester 2 slutar v. 26+6

Mamma till fyra! + bebis i magen v. 33
  • Mimmi P

Jag hittade på nån sida (kommer inte ihåg vart, googlade) att man går in i trimetster 2 i v 13+2. Tycker det låter lite konstigt men trimestrarna är ju indelade efter kalendermånaderna (trimester 1 månad 1-3, 2 månad 4-6 och 3 månad 7-9) så det kanske inte är så konstigt, kalendermånaderna stämmer ju inte med hela veckor.

Svar på tråden vilken vecka går man in i 2.a trimestern?