• hakuna matata

Öppen förskola för regnbågsfamiljer i Stockholm

Tänkte göra lite reklam för Solbackens öppna förskola i Hammarby Sjöstad. På tisdagseftermiddagar (12.30-14.30), med start nu på tisdag, har den öppet för regnbågsfamiljer. Adressen är Vävar Johans gata 5-7. Ses där...

• Svar på tråden Öppen förskola för regnbågsfamiljer i Stockholm
  • 071010

hej!
    vi hade tänkt komma men Benji är snorig så vi stannar hemma o satsar på att komma nästa vecka. Hoppas ni får kul!
    Mia,Elena o benji

• ayo

Hej! Är det någon/några som har varit på öppna förskolan för regnbågsfamiljer? Har det varit många där? Jag hade tänkt åka dit i tisdags med vår åttamånaders, men hon var så förkyld så vi stannade hemma. Tycker det verkar vara så himla bra med en eftermiddag för regnbågsfamiljer.

• H o p e

Va bra att det görs lite reklam för det här. Jag och Gustav var där förra veckan och det var jättetrevligt. Hoppas ni dyker upp nästa veckar .

.?:*¨¨*:?. Gustav född 070730.?:*¨¨*:?.
  • AnDan

Vi kommer förhoppningsvis:)

Vad händer förresten med småstjänorna?

• H o p e
    AnDan skrev 2008-09-01 06:08:04 följande:
    Vi kommer förhoppningsvis:)Vad händer förresten med småstjänorna?
    Vi satt faktiskt och pratade om det i går kväll. Måste ta tag i det där. Flera av de som var med om starten har nu börjat jobba och kan alltså inte vara med dagtid. Jag funkerar på om vi bara ska ha det som ett komplement till öppna förskolan nu när vi har det i hammarby sjöstad. Vi kanske ska nöja oss med att ha kvällsträffen en gång i månaden. Vad tycker ni andra här i tråden. Ska vi ha som tidigare en  träff/mån dagtid och en kvällstid? Eller ska vi skippa dagtiden och bara ha kvällstiden. OCh ska vi då ha det en eller två gånger/mån? VAd tycker ni?
  • Kate Lynn

Hej!

Satt också och funderade på vad som kunde tänkas vara "småstjärnornas" öde. Öppna förskolan i Hammarby Sjöstad låter jättebra, även om det personligen kommer dröja lite tills jag tar mig dit. Jag, eller vi ska jag säga, är i allafall jätteintresserade av småsstjärne-träffar! Tycker det var en bra idé att ha de ev. träffarna kvällstid som ett komplement till ÖF

Feb-08
  • Tammie

Jag vill också jättegärna komma på kvällsträffar. Jag har precis börjat jobba och har inte möjlighet att gå på sjöstadsträffarna längre. Vi har varit på öppna förskolan några gånger och det kan rekommenderas!

• Ingunn

Skulle gärna vilja gå dagtid, men det dröjer innan vi kan gå. Hon är lite liten än.

• AnDan

Hej,

vi har varit lite sömnlösa några nätter, men ska försöka komma nu på tisdag:)

Hurra för det.

Tycker också att man kan ha en bestämd kväll i månaden som man ses på rfsl

Hej svejs....

• ayo

Vi kommer också på tisdag om vi inte är helt utmattade. Vi har också lite sömnstrul på nätterna med en åttamånaders som helt plötsligt inte alls kan sova.

En bestämd kväll/sen eftermiddag med träff på RFSL tycker vi låter bra.

• AnDan

kan inte komma idag, vi har inte sovit nåto inatt.

emelie börjar få tänder, o säkert lite seperationsångest om nätterna.

ZZZzzzzzz........

• ayo

Vi kan tyvärr inte heller komma. Vår skruttunge sover oroligt på nätterna men desto bättre på förmiddagen/dagen. Hon sov som en trött vattenbuffel (som storasystern brukar säga) och jag hade inte hjärta att väcka henne. Nu har hon vaknat men det känns lite sent att ge sig iväg eftersom jag har en liten bit att åka.

Men vi ger inte upp utan försöker nästa tisdag istället!!

• master of disaster

Jag och Levi var där idag för första gången. Det var kul men bullrigt. Jag är inte van med så mycket folk och barn på en gång. Levi trivdes och passade på att äta. Och då menar jag Äta. Bullret tycktes inte bekomma honom, tvärt om. Hoppas se lika många där nästa vecka!

• Wisby

Vilken ålder är det ?
    Våran lillsessa blir 4 år nu på fredag, finns det några jämnåriga som hon kan leka med ?

• H o p e
    Wisby skrev 2008-09-22 01:34:52 följande:
    Vilken ålder är det ?Våran lillsessa blir 4 år nu på fredag, finns det några jämnåriga som hon kan leka med ?
    De gånger jag varit där har den äldste varit ca 1,5 år. Men det finns ingen åldersgräns där vad jag vet. Fast hon kanske tycker det blir trist om alla är så mycket yngre?!
  • ayo

Vi kan inte komma idag men vi tänkte göra ett försök nästa tisdag (den 30:e alltså) och då tar jag troligtvis med båda barnen (en niomånaders vilding och en fyraårs bestämd liten brud. Det vore kul om det kommer lite större barn för jag tror att vår fyraåring skulle tycka det är kul att träffa andra regnbågsbarn i samma ålder!

• AnDan

emelie fortfarande snorig o vill inte smitta andra....

men, vi förösker väl igen nästa tisdag.

ni som varit där, vad gör ni:)?
    berätta lite vet ja

• miss75

Är det några äldre barn på träffarna i Hammarby Sjöstad? Skulle gladeligen ha våran dotter hemma från dagis en tisdag då och då för att träffa andra familjer som vår. (2 mammor och 1 barn på 3 år)

• Suell

När vi har varit där har det inte varit någon över två år. Men det skulle vara kul om det kom någon.Hoppas också att förskolan håller öppet på Tisdagar till våren. Att de är nöjda med verksamheten.

Svar på tråden Öppen förskola för regnbågsfamiljer i Stockholm