• Dino78

Vilken ålder bör man minst vara för att åka till Disneyland?

Sitter och spånar lite på att eventuellt försöka spara pengar och åka på semester med dottern nästa år.
    Disneyland i Paris for in i skallen men undrar mest vilken ålder man bör vara minst för att det ska "löna" sig?
    Hon är 4 i vår. kanske bör hon vara äldre?

Och ja, jag har kollat runt på olika resebyråers hemsidor, kollat på något som skulle föreställa vara Disneylands hemsida (men det kan det inte varit) men inte fått något kött på benen.

Dessutom föredrar jag just nu i min trötthet personliga åsikter

DIF i själ och hjärta
  • Svar på tråden Vilken ålder bör man minst vara för att åka till Disneyland?
  • Pallas

Skulle nog rekommendera 5 år åtminstone. Visst de har inte tråkigt när de är fyra, eller för den delen tre eller två, men för att de skall kunna ha någon större behållning av det så tror jag de bör vara lite äldre. Annars kan man lika gärna göra något som inte kostar så hiskeligt med pengar.

Vi var på Disneyland i Kalifornien när barnen var två och tre. De hade jätteroligt men har såklart inget som helst minne av det i dag.

• Pallas

Legoland är nog mer 4-årsanpassat. Har för mig att min äldste son var 4 när vi åkte dit.

• Ängelii

Peronligen tycker jag att barnen bör vara 7-8 år för att han behållning av resan. Mest för att det är stort och massa intryck att ta in, samtidigt är det en del aktiviteter som 4-5 åringar inte kan ta del av. Men detta är enbart min åsikt.

• norgesessan

Sambon tror han var 7 när han var där. typ första året eller nåt, han älskade det..troro också det är bättre att vänta...Vi tänkte också åka dit nån gång, men väntar inte till alla är över 7...men tvåan bör väl också vara lite större.

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • Dino78

5 år minst alltså .Vilket säkert är bra, då har jag lite tid att spara ihop till resan
    Tack för eran tid - välbehövligt

DIF i själ och hjärta
  • vackrastarflow

5 år hade jag också rekommenderat. "min" tjej (var au pair till henne) klarade det bra när hon var fem. Men för att få absolut störst behållning hade jag nog satsat några år till så att hon hade kunnat åka på lite fler attraktioner.

Svar på tråden Vilken ålder bör man minst vara för att åka till Disneyland?