Anonym (vilja) skrev 2008-08-17 10:47:05 följande:
Som jag skrev har jag blivit informerad om att man kan bli gravid med en gång efter en skrapning, man hinner inte alltid får mensen tillbaka.oftast är det ju 3 veckor efter en skrapning som ÄL inträffa pga att mensen kommer tillbaka 4-6 veckor efter. Ingen har sagt att så länge man visar poitivt så får man inte ÄL, för då borde man ju inte få mens heller så länge man visare positivt o som jag förstår det så får ju i regel alla mens efter ett ingrepp eller ett spontant MF.jag ska kolla med min läkare om det ligger ngt i det du säger att om jag skulle visa positivt på ev gravtest nu, så får jag inte ÄL, låter mycket konstigt men samtidigt inte helt fel heller
Varför tycker du det låter konstigt? Om du hade varit gravid nu (som din kropp tror) så producerar din kropp ingen ägglossning...Ingen gravid kvinna har ÄL under sin graviditet..
Men visst ska du fråga din läkare!
Och jag blev gravid direkt efter mitt sista missfall utan mens mellan... Men det tog som sagt 8 veckor innan min kropp visade neg igen på ett -test och det tog ytterligare 3 veckor till innan jag fick ÄL (jag tog ÄL-tester)... och sedan tog det 2 veckor så visade jag pos igen
Jag har nu en underbar 2 åring!
Lycka till!