• Fam SuorantaDahl

Ett bra valpfoder??

Min DS gårdshundsvalp äter Doggy pro Puppy. Men jag tycker man bajs är lite konstigt. Alltså de kommer ut korvar men dom är inte direkt fasta (sorry för beskrivningen) Därför är de nog dax att byta foder?? va tycker ni?? Därför frågar jag vilket ni har till era hundar som är bra 

• Svar på tråden Ett bra valpfoder??
  • TiMaKi

När vi hade våran labbe var valp åt han robur valpfoder...

Nu när han vart vuxen märkte jag när han åt någon av de foder doggy så vart skit mängden mer och grötigare/lösare än med Robur..

Men om man ska byta foder får man göra det i ett par dagar och bya ut dl mått efter dl mått så inte magen pajar helt...

• Mistys Daisy

Min vovve åt oxå Doggy när jag hämtade henne men bajsarna var precis som du beskrev!
    Vi gick över till Hill´s och det blev jättebra!

• elinlloyd

Carriers valpfoder är jättebra

• Pikaur

Låt hunden gå på fodret ett par månader till och se om den inte blir bättre i magen? Det där kan gå i perioder, kan ha att göra med att den blir ängslig, etc. Lite som med oss. Man ska inte byta foder för många gånger. Känner ni att ni ändå vill byta så rekommenderar jag Hills. De vet vad de gör

• Joyo81

Håll dig ifrån dessa "Ica" foder bara Hills, Bento Kronen, Eukanuba, name it alla dessa är bra...

• Pikaur

Nu köper vi ett specialfoder (z/d) för allergi för tillfället, men för 7,5 kg fick vi ge 600,-

• lillymore

1st choice har bra foder över lag. Annars är ju typ Eukanuba eller Royal Canin och så bra käk. Hills också även om de hör till de dyrare så är det värt det. Luktar det skit och korvarna inte går att plocka upp samt om de bajsar mycket så brukar det tyda på mycket slaggprodukter i fodret = inte bra för magen.

Kolla på www.zesmars.se så har du en länk till 1st choice och du kan hitta någon som säljer det nära dig.

Svar på tråden Ett bra valpfoder??