• Fam SuorantaDahl

Ett bra valpfoder??

Min DS gårdshundsvalp äter Doggy pro Puppy. Men jag tycker man bajs är lite konstigt. Alltså de kommer ut korvar men dom är inte direkt fasta (sorry för beskrivningen) Därför är de nog dax att byta foder?? va tycker ni?? Därför frågar jag vilket ni har till era hundar som är bra 

• Svar på tråden Ett bra valpfoder??
  • AnnaVirrPanna

Min valp gillade inte Hills foder. Säkert jätte bra, men tydligen känt för att inte vara det godaste.

Vi bytte till Magnussons valpfoder och det älskar hon! Det är helsvenskt och funkar bra för oss. www.hundmat.com/shop/
    Finns inte att köpa överallt, men ringer man till dom så talar dom om närmsta butik som säljer. (om man inte vill köpa över nätet)
    Billigt är det också!

• Pikaur
    AnnaVirrPanna skrev 2008-08-18 14:03:50 följande:
    Min valp gillade inte Hills foder. Säkert jätte bra, men tydligen känt för att inte vara det godaste. Vi bytte till Magnussons valpfoder och det älskar hon! Det är helsvenskt och funkar bra för oss. www.hundmat.com/shop/Finns inte att köpa överallt, men ringer man till dom så talar dom om närmsta butik som säljer. (om man inte vill köpa över nätet)Billigt är det också!
    Ser att det är kravmärkt men hittar ingen innehållsförteckning på vad fodret egentligen innehåller. Finns det "garantier" för att det inte skapar foderallergi?
  • Hondjuret

jag började med Robur, sen gick jag runt 5 månadersåldern över till Klass.

• AnnaVirrPanna
    Svar på #12
    Pikaur skrev 2008-08-18 14:07:27 följande:
    Ser att det är kravmärkt men hittar ingen innehållsförteckning på vad fodret egentligen innehåller. Finns det "garantier" för att det inte skapar foderallergi?
    hittade detta www.hundmat.com/shop/assets/shop_files/meat_junior_sv.pdf

min hund har inte utvecklat foderallergi. däremot är hon mycket gladare i mat nu.
  • AnnaVirrPanna

länken gäller valpfodret...

• ranniz

Min lille valp får Royal canin. Funkar väldigt bra för honom. Det kostar endel. Men jag har hört från många att det är riktigt bra mat för hundarna.

• puuhmage

royal cain  är kanon tycker ja

dom har för varje ras o framstälda efter just din ras behov

• Hondjuret
    puuhmage skrev 2008-08-22 09:07:34 följande:
    royal cain  är kanon tycker ja dom har för varje ras o framstälda efter just din ras behov
    vilket får mig att ana ugglor i mossen bara det
  • Lyndi
    Hondjuret skrev 2008-08-22 09:48:15 följande:
    vilket får mig att ana ugglor i mossen bara det
    Varför då?

Hill's, Royal, eukanuba är bra foder... rådfråga i zoobutiken!
  • snuttP

Nutara Nuggets, super bra foder med omega 3&6. Finns valpfoder, två olika sorter. Detta foder är baserat på hur mycket dom rör sig.
    Eukanuba, bra foder. Samma tänk som Royal, vilket jag inte gillar, men annars bra.

Hills är bra skit!

• Hondjuret
    Lyndi skrev 2008-08-22 09:53:42 följande:
    Varför då?Hill's, Royal, eukanuba är bra foder... rådfråga i zoobutiken!
    att det finns till olika raser. Hittar inte riktigt rätta ordet...orealistiskt?
  • snuttP

Jag håller med dig!!! Eukanuba har samma tänk och jag köper inte det riktigt. Har mycket svårar att sälja eukanuba till kunder än Nutra Nuggets. Iofs så har Eukanuba standard foder med, men ja..??

Hondjuret skrev 2008-08-22 09:58:33 följande:
    att det finns till olika raser. Hittar inte riktigt rätta ordet...orealistiskt?
  • Hondjuret

Jag passar som vanligt på att slänga in en rekommendation för hederliga svenska foder utan krångligheter (och mystiska tillsatser/bisatser) som Axess och Robur, gärna färskfoder Klass eller varför inte att unna hunden lite hemlagat!

• puuhmage

mina hundar fick värsta aligin mot Robur

o blev jätte dåliga av doggys mat

o ja ja vet att robur o doggy är samma m,m  men ja mena den biligga doggy blev dom dåliga av

o robur fick dom värsta aligin mot

• Hondjuret
    puuhmage skrev 2008-08-22 10:06:06 följande:
    mina hundar fick värsta aligin mot Roburo blev jätte dåliga av doggys mat o ja ja vet att robur o doggy är samma m,m  men ja mena den biligga doggy blev dom dåliga avo robur fick dom värsta aligin mot
    Blev de allergiska av att äta Robur menar du?
  • puuhmage
    Hondjuret skrev 2008-08-22 10:11:24 följande:
    Blev de allergiska av att äta Robur menar du?
    japp

tappa massa pälls alla sa att dret va vattenklåda m,m men dom hadde ej badat o det blev bara väre m,m s bytte ja fodet  då försvan det o så råka han få i sig 1 mun av robur o fick sånt igen så då vet ja att det är aligi....
  • Hondjuret
    puuhmage skrev 2008-08-22 10:22:43 följande:
    japptappa massa pälls alla sa att dret va vattenklåda m,m men dom hadde ej badat o det blev bara väre m,m s bytte ja fodet  då försvan det o så råka han få i sig 1 mun av robur o fick sånt igen så då vet ja att det är aligi....
    ja det lät ju inget bra förstås!
  • AnnaVirrPanna
    puuhmage skrev 2008-08-22 10:22:43 följande:
    japptappa massa pälls alla sa att dret va vattenklåda m,m men dom hadde ej badat o det blev bara väre m,m s bytte ja fodet  då försvan det o så råka han få i sig 1 mun av robur o fick sånt igen så då vet ja att det är aligi....
    min förra golden fick också allergi mot Robur. Det enda som hjälpte mot klådan var att byta foder.
  • Hondjuret
    AnnaVirrPanna skrev 2008-08-22 10:46:36 följande:
    min förra golden fick också allergi mot Robur. Det enda som hjälpte mot klådan var att byta foder.
    hoppsan!
  • Hondjuret

vad var det för sorter av Robur ni gav då, var det valpfodret?

Svar på tråden Ett bra valpfoder??