• MartinaJ

Gravid-Mode-Tips!?

Hur ska man egentligen klä sig för att vara snygg när inga kläder Sitter som det ska?
    Är såå trött på att se ut som ett tält/som att kläderna korvar sig /trött på mammakläder om kostar skjortan och ändå sitter som en påse..

Vill ha era bästa "känna sig snygg -tips" som framhäver magen lite lagom mycket

Själv vill jag försöka använda kläder som inte är mamma-tråkiga, gillar tights+tunika men det är oxå svårt att få till snyggt (tältvarning)

Såå -hur gör du? :)

• Svar på tråden Gravid-Mode-Tips!?
  • Mamma till två mirakel

Om man har thights och tunika så bör tunikan sitta tight över magen efs man annars ser större ut än man är....
    Jag är inte så jätte stor ännu men jag fyndade lite tunikor på HM mama för 65:- styck som sitter snyggt och framhäver mamma magen bra
    Mitt bästa tips är nog att inte ha för vida eller stora plagg utan framhäva magen så mkt man kan siden band och skärp under magen eller ett snyggt längre halsband kanske ??

(¯`°?.¸ ღ♥ Med Bebis i magen v.21 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • TheFamily

Enfärgade klänningar som är ganska figurnära, med leggings under tycker jag är snyggt, då kan man ha en tunn kofta över så magen bara sticker ut lite grann.
    Jag blandar mammakläder med vanliga kläder.
    Om du ska ha tighta kläder är mitt bästa tips att ha ordentliga trosor och bh under, jag har mammatrosor som är elastiska och som slutar ända uppe vid brösten ha ha ha. Men man får en fin figur då. Sen är nog det bästa att unna sig bra hår/hudprodukter och snyggt smink, så man känner sig fräsch för övrigt...det gör jag...

• MartinaJ

Ja smink och sånt känns viktigt -man vill ju inte se mer sliten ut än man redan gör ;)

Har köpt mig ett par snygga stövlar med lagom klack som passar perfekt till allt -vardag som fest.

• riotflickan

Jag röstar också för snygga pjuck! Man känner sej lätt lite för helylle och präktig med mage, ett par snygga skor/stövlar piffar upp!

• Frezalo

Leggings, långa tighta linnen (finns billigt på tex Gina Tricot) och en bolero eller jumper med knäppning över det kanske? Går ju att variera i massa olika färger och är både snyggt OCH bekvämt. Och naturligtvis ett par snygga skor/stövlar till!

De som klagar på andra, är de som inte vågar leva som de egentligen vill.
  • Blåklockan79

Hur orkar ni ha skor med klackar när ni är gravida? Jag har ont under fötterna i ballerina eller i gympaskor efter någon timme på stan? Är imponerad och avundsjuk, älskar skor med klack!

• riotflickan
    Blåklockan79 skrev 2008-08-18 10:05:08 följande:
    Hur orkar ni ha skor med klackar när ni är gravida? Jag har ont under fötterna i ballerina eller i gympaskor efter någon timme på stan? Är imponerad och avundsjuk, älskar skor med klack!
    Nä, inte högklackat... ballerinas i guld! :) Har ett par sköna högklackade, hade dem på ett bröllop men fötterna svullnade till två klumpar... halvkul!

Fast om man ska på fest kan man ju ha högklackat ett tag och sen byta till något mer bekvämt!
  • MartinaJ

Finns ju även med lite lagom klack ;)

Håller med dig riotflickan - helylle och präktig -det är det man vill undvika tillsammans med sliten/tjock/mm.

Viktigt att plaggen inte blir föör tajta -så lagom snyggt om magen står ut fram och rumpan står ut bak..

• Darla

Jag har langre lagom tighta linnen och tighta toppar till raka byxor/jeans. Inte sackiga eller supervida, bara raka ben som sitter snyggt over rumpan och laren. Snygga skor med liten klack, kan inte ha helplatta ballerina da det drar och liksom branner under fotterna efter ett tag. En snygg handvaska och andra accessoarer ar bra med.

• Alisa
    Frezalo skrev 2008-08-18 10:02:11 följande:
    Leggings, långa tighta linnen (finns billigt på tex Gina Tricot) och en bolero eller jumper med knäppning över det kanske? Går ju att variera i massa olika färger och är både snyggt OCH bekvämt. Och naturligtvis ett par snygga skor/stövlar till!
    Låter jättesnyggt, ska kolla Gina tricot i e.m. 
  • riotflickan
    MartinaJ skrev 2008-08-18 11:34:56 följande:
    Finns ju även med lite lagom klack ;)Håller med dig riotflickan - helylle och präktig -det är det man vill undvika tillsammans med sliten/tjock/mm.Viktigt att plaggen inte blir föör tajta -så lagom snyggt om magen står ut fram och rumpan står ut bak..
    Man vill ju kanske inte ser ut som ett fitthår (Kristian Luuk hade en sketch på någon grammisgala där han var utklädd till ett fitthår, ganska roligt.) :) Det gäller at hitta rätt balans mellan fitthår och tält!
  • MartinaJ

OK: Om ni har på er tights och tunika (rak modell) känns som om det saknas ett skärp -men var? Över eller Under magen?

Tips, just idag känner jag mig snygg i gina tricots "tunika" med uppknäppta ärmar. Mörkt lila o svarta leggings till =)

Svar på tråden Gravid-Mode-Tips!?