Hur dyrt är det på Kreta ?
Funderar på att ev åka till Kreta snart o undrar hur dyrt det är där tex vatten, öl ,vin mm ? Vi kommer nog att ha Vings All inclusive så då ingår frukost , lunch o middag men man vill ju kanske ha någon emellan.
Funderar på att ev åka till Kreta snart o undrar hur dyrt det är där tex vatten, öl ,vin mm ? Vi kommer nog att ha Vings All inclusive så då ingår frukost , lunch o middag men man vill ju kanske ha någon emellan.
Nu är det typ tio år sen jag va där men jag kan tänka mig att priserna är lite billigare än vad det är här i sveriga, inte så man märker så stor skillnad direkt har jag för mig. Beror ju också på vart man äter.
Vi åker till Karpathos i September, ska bli kul att se hur det är på en liten ö.
Jag var där för två år sedan, då kostade maten ungefär som i sverige, ibland lite mer.
Vi var där för två år sedan, priserna låg ungefär som i Sverige tyckte jag..
Räkna med sverigepriser, så slipper du känna dig lurad
Var i grekland förra året i början på september!
Tycker nog inte de borde åka ditt senare än 2 veckor in i september, kalla kvälla & risken för regn skura är stora med moln å så där. Maten var som sverige något billigare.
Vi var 4 vuxna åt ute för 400-500 kr per kväll 2 glas öl + 2 glas vin!
Var i Grekland i somras (dock på en annan ö) och priserna var högre än i Sverige. Tom i Supermarkets var det dyrare än här hemma.
Hej, har precis kommit hem från Kreta vi var i Platanias i en vecka. Vi är två vuxna och ett barn 11år vi gjorde av med 7500 på en vecka, vi åt frukost lunch på hotellet och alla middagar ute och shoppade en del. Priser ungefär 280-300 per middag gick det för oss då åt vi vitlöksbröd, mat drack varsin öl och cola åt sonen.
priserna i supermarket låg ungefär som här tycker jag, glasspriserna också som här köpte man smirnoff ice i butikerna kostade de ca 3 euro, hittade kopparbergs äppelcider i en supermarket för 2 euro,
priser på resturanger, pasta bolognese ca 5-7 euro, en stor cola 1,9 euro, pizza ca 6-7 euro, sovolaki kyckling ca 7-8 euro.
I övrigt priser på kopior, puma, gucci,osv låg väldigt högt om man jämför med Turkiet puma linnen ca 10-13 euro, plånböcker gucci från ca 15-19 euro, solbrillor DG, gucci, Dior m.m från 5-10 euro, väskor från ca 25-52 euro för en normalstor DG, gucci m.m
Vatten ca 30-60 cent för en halvliter, blev naturligtvis billigare att handla 6 pack 1,5 liters flaskor i supermarket ca 60 cent per styck, 60-65 cent för en öl i supermarket på hotellet för en 33cl, cola 3 euro för 6pack på supermarket.
Har ni beställ resan? Vi har beställt tur till Makrigialos nu i september, istället för Karpathos. Åker med Ving vi också!