• hoppfull67

Hur många ägg fick ni vid ÄD i Europa? Garanterade kliniken ett visst antal?

Hur många ägg fick ni ut av ÄD i Europa? Garanterade kliniken ett visst antal? JAg har varit i kontakt med en klinik i Polen som säger att man får 6 ägg, intressant...

• Svar på tråden Hur många ägg fick ni vid ÄD i Europa? Garanterade kliniken ett visst antal?
  • hymafr

Hej!

I St Petersburg får man 1 eller 2 ägg insatta. Inte mer.
    Man får välja själv.

• makima

På IVI kliniken i Madrid får man 2 ägg insatta...

• isisisis

De brukar inte vara så duktiga på engelska i Polen.
    Tror kanske det är ett missförstånd?

Vad jag hört är 3 de mesta de flesta kliniker vill sätta in.

• Solis65

hoppfull67 menar kanske inte hur många man får tillbaka utan hur många ägg det blir per "skörd". Jag vet att det finns kliniker som avbryter processen om det inte ser ut att bli fler än 3 ägg (äggblåsor). Har aldrig hört att de garantera någon nivå. Men det är kanske det de menar. Sedan hur många som blir befruktade och delar sig fint är ju en annan sak.

• ninnie65

Vi fick ingen garanti och när jag kom till kliniken för ET så berättade läkaren att det blivit sex ägg. Jag tyckte då det var LITE men jag blev gravid och fyra till frysen. Läkaren sa att de var av mycket bra kvalité. Så jag har tänkt sedan att jag ska vara nöjd!

• hoppfull67

Jag menar totalt sett, sedan sätter de in 2-3 per gång men ändå bättre än väntat med en garanti tycker jag!

• makima
    hoppfull67 skrev 2008-08-20 11:22:26 följande:
    Jag menar totalt sett, sedan sätter de in 2-3 per gång men ändå bättre än väntat med en garanti tycker jag!
    Menar du totala antalet inkl. de till frysen?

Tror ej det går att garantera. Det beror ju helt på hur donatorn svarar på medicinerna.På hur många ägg det blir.
    Och hur många som blir befruktade och delar sig som de ska.

Har läst om några  som har fått insatta 2 ägg och upp till 10st till frysen. Men det är nog inget som alla lyckas få.
    De finns de som inte fått några alls till frysen.
  • JulAB

Jag fick 4 som gick till frysen. 3 överlevde och 1 försvann efter upptiningen. Den kliniken som jag besökt ( Warszawa) kan inte garantera hur många man kan få.

• Sleepingbeuty

Ja det låter tveksamt intressant at de kan garantera dig 6 st friska ägg.Hur tusan gör dom då?
    Får du blandad vara kanske.?

Eller att utplocket blir 6 ägg men att garanten för vad som blir kvar är osäkert?

Jag har alltid blivit "lovad" 3 st insatta, men alltid varit tvungen att också förstå att det kanske bara blir 2 eller 1 i slutändan.

Därav frågan om att de kanske kan garantera om de plockar lite här och där så att de får ihop 6 st som är dina.

• hoppfull67

Jag ska försöka ta reda på det men visst är det väl intressant?
    Vet ni förrästen om det är möjligt att använda Pergotim medans man väntar på ÄD eller kan det på något sätt försämra möjligheterna för att lyckas med ÄD? Jag har ju egen ägglossning och ej för högt FSH men har ju ändå haft stor otur...

Svar på tråden Hur många ägg fick ni vid ÄD i Europa? Garanterade kliniken ett visst antal?