Inlägg från: Gummsan85 |Visa alla inlägg
  • Gummsan85

Någon som vill bli min vän??

hej, känner att jag skulle vilja ha fler vänner.. vill ha vänner som man kan träffa å ta en fika med eller bara ha för att prata ut utan att den andra ska dömma en.. en vän man kan ha i vått och tort å som alltid finns där, sj ställer jag alltid upp för en god vän om jag bara har möjligheten men gör alltid mitt bästa och försöker.

någon mer som vill ha fler vänner? gärna i sthlm eller närliggande så man kan träffas :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-19 20:16
    Hej alla! tänkte kolla med er vad ni skulle tycka om att ordna en träff om nån vecka kanske?? när vi lärt känna varandra lite bättre :) va tror ni om det?? skulle vara en kul grej å så får man juh träffa alla nya man lärt känna å pratat med ett tag :D

tänkte då fört kolla om det verkar vara något som skulle intressera er alla å sen kan man juh diskutera lite mer om vad vi kan tänkas göra å så :D

• Svar på tråden Någon som vill bli min vän??
  • Gummsan85

hej alla :) ja egentligen spelar de väl ingen roll vart man bor? alltid kul att lära känna nya människor :) även om man kanske inte kan träffas som man kan göra när man bor i samma stad eller ort :)

mommii: ja vist kan det bli ensamt när man e ledig å alla andra jobbar :( de känns nästan som att alla e lediga när man själv e ledig så försöker man få tag i dom å så visar det sig att dom jobbar :( riktigt tråkigt :(

grodanboll85: du är så välkommen så att få bli min vän även om du bor 12 mil från sthlm :) vart bor du?

Miiillan: ja uddervalla e juh en bit men vad gör det? vänner kan man alltid ha även om det är långt ifrån :)

Wickz: ja, håller med dig om att inte vara kvar som vän om man skadar sitt barn, eller om man inte trivs med personen i fråga.. vänner ska man vara om allt klickar å de inte finns något som gör så man tycker illa om personen :) man kan inte vara vän med alla men så länge man trivs med den man är vän med så ser jag inget problem med att finnas i vått å tort :)

• Gummsan85

Wickz: självklart vågar jag på mig att ha dig som vän Skrattande man måste juh våga för att kunna vinna eller vad säger du? uppsala e juh ändå inte så långt här ifrån Glad bor juh precis i utkanten av sthlm (märsta) Räcka ut tungan vart i uppsala bor du?

• Gummsan85

Saaaraa: välkommen, självklart får du vara med här :) tumba känner man till en del :) bodde sj i huddinge halva mitt liv å en stund i flempan :D

• Gummsan85

Wickz: ok ja de e juh inte alls så långt.. tar väl ca 30 min max här ifrån till uppsala :) sambons mamma jobbar på akis :D

med graviditeten går det bara bra :) mådde extremt dåligt i början bara men sen har det flytit på bra :)

jadu hur dom reagerade :) alla i min omgivning blev glada men min farmor (som är som min mamma) ville inte riktit glädjas förrns jag gått lite längre, hon var orolig att de inte skulle gå bra hela vägen men ringer varje dag idag å kollar hur läget är :)
    sambons mamma har vi kallat farmor en längre tid å vågade inte riktigt berätta då vi inte vart tillsammans särskillt länge då jag blev gravid (ca 4 mån) men så satt vi å pratade med henne i hemluren å hade högtalaren på å då frågade jag vad hon skulle säga om det var sant att hon skulle bli farmor å när hon sa att ho n inte skulle bli arg fick hon veta :) tog ett tag för henne att smälta men i övrigt så blev hon glad.. lite för glad kan jag tycka då hon e väldigt "på" hela tiden men de löser sig :) alla andra blev glada för vår skull eftersom vi hade planerat den lilla å så :)

hur var det för dig/er??

• Gummsan85

vintertjej: välkommen hit :) jag hade tänkt att när vi pratat ett tag här inne kanske kan anordna en träff?? skulle vara kul att träffa alla nya man pratar med :D

• Gummsan85

Alecram: hej, självklart är du välkommen :D

med mig e de iaf bara bra sen får dom andra svara för sig :) men hoppas att det är bra med oss alla här inne :D

• Gummsan85

alecram: ja visst e det :D hur e det med dig då?? å hur e det mer er andra?? mår ni bra?? något speciellt som hänt som ni vill dela med er av??

• Gummsan85

Alecram: underbart med småttingar :D längtar såå efter min :) hoppas storstädningen jag håller på med kanske kan hjälpta till å få igång förlossningen :D, va sj riktigt trött vid 10 i morse så gick å la mig till halv 1 :) brukar sova så länge nu mera så man orkar en hel dag ev. på förlossningen :) såå skönt att sova men idag skulle jag inte ha gått å lagt mig egentligen för att jag har så mycket att göra här hemma men vad gör man inte när man e trött?? :p

• Gummsan85

Ungmor: hej och välkommen :) många av oss bor runt om sthlm å nån här i sthlm sen har vi några med oss som bor lite längrwe ifrån :) vart bor du??

• Gummsan85

UngMor: ok så nu bor du ända där nere :) har varit där ett flertal ggr :) men har lite svårt att förstå vad alla säger :p hihi

• Gummsan85

tina1986: ja jag håller med dig :) tycker de e så tomt i min vardag nu innan bebis har kommit så man vill juh lära känna lite nya människor :)

• Gummsan85
    Naijna skrev 2008-08-20 14:03:41 följande:
    ok, brukar du vara här? Va faktiskt till uppsala igår, inte så farligt långt.
    var där väldigt ofta förut.. hade en väldigt god vän där men hon blev som hon blev så det slutade med att vi bröt kontakten :(
    enny signatur skrev 2008-08-20 16:35:54 följande:
    Vad jobbar hon med där?Låter som att ni fick en ganska trevlig reaktion Med det här barnet så visste all apå makens sida att det började bli dags, de har undrat sedan dottern föddes när nästa kommer och vi har velat ha en till hela tiden. Nu hade vi dock slutat hoppats och planerna hade ändrats så nu skapar det snarare bekymmer, men men.Alla vänner har blivit jätte glada som fått veta. Sen är det bara mina föräldrar, de är svårtolkade. De sa grattis om man formulerar det så, men jag vet inte hur glada de är. Mamma lär iofs glad, men... ähh svårt att säga.Vi undviker nog ämnet ett tag till med min sida, det blir bara diskutioner om allt annars
    hon jobbar som röntgenbiträde eller vad de nu heter :) ok jobbigt att de bara ska bli en massa diskutioner :( jag e glad att våra nära å kära tog de så bra som dom gjorde :) känns jätte bra.. har fått ganska mycket stöd å så :) har flera bekanta/vänner som e gravida nu samtidigt åxå som man bollat lite ideer å så med :)
    tina1986 skrev 2008-08-20 18:40:05 följande:
    Jaa visst. Jag kan förstå det, när alla kompisar jobbar också.Vi kanske ska ta och bestämma något datum snart så att vi alla kan ses. UngMor: Jag ska döpa mitt barn den 5:e Oktober och tänkte ha ett prinsess tema :)
    ok datum.. tyckar alla att de känns bra å träffas så här snabbt inpå?? tänkte, ni vill inte prata lite mer innan vi bestämmer ett datum?? lära känna varandra lite bättre? om det känns bra för alla så tycker jag vi kör på :D
  • Gummsan85
    grodanboll85 skrev 2008-08-20 19:21:05 följande:
    lite svårt för en annan å åka till sthlm för bara några timmar om jag hade bott närmare hade de gått super bra
    kan förstå det.. tänkte att man ev. kunde göra något under kanske 2 dagar eller så så att ni som inte bor i sthlm eller vart vi nu hamnar slipper åka för bara några timmar. kanske träffas på eftermiddagen å stannar till eftermiddagen dagen efter, vad tror ni om det??
  • Gummsan85

160908: självklart e du välkommen :)  ja de e lätt hänt när man blir gravid å inte ens vänner :( går åxå bara hemma men är beräknad imorrn så får se vad som händer :)

• Gummsan85
    grodanboll85 skrev 2008-08-20 20:10:52 följande:
    ja man kanske kan planera något sådant framöver iaf
    ja kanske :) får väl se hur det slutar :)
    160908 skrev 2008-08-20 20:19:14 följande:
    Svar på #44Jo känns lite tråkigt bara, men man träffar ju nya människor som är i samma situation som en själv. Får hoppas att hon tittar ut snart då, håller tummarna :)
    jo absolut, men man hittar alltid nya vänner och dom som går när man blir gravid anser jag inte vara en riktig vän tyvärr.. ja hoppas kan man juh alltid göra sen får man se hur det blir :)
  • Gummsan85

kikita: hej va trevligt :) vart i sthlm ska ni flytta? ja absolut trevligt med flera föräldrar som man kan dela med sig av sina erfarenheter :D

Svar på tråden Någon som vill bli min vän??