• Mareldsbarn

Trycker på i ändtarmen men ingen annanstans?

Är på BF +2 nu. Känt sammandragningar som eskalerat senaste dygnet. ilningar i ljumskarna (?) och en spändhet över buken samt molande mensvärk till och från. Något är på gång känner jag.

Jag känner ibland också ett tryck i ändtarmen. Nästan lite ilande där med faktiskt. Blir så man spänner skinkorna lite. Ja ursäkta mig Men vad sjutton är detta normalt eller? FÖr när trycket känns där då känns det minsann inget tryck i underlivet! Skumt ju! Ja ajg vet inte, är förstföderska och känner efter minsta lilla

• Svar på tråden Trycker på i ändtarmen men ingen annanstans?
  • Lyckorus 2008

ååå jag vet inte men det kan ju vara på g!
    det känns som man bajjar på sig tyckte jag, som fick världens finaste flicka för 8 veckor sedan
    det var hemskt va ont det gjorde, men det e så värt det.
    hoppas din bebbe kommer snart!!!!!
    Tjipp!

• Mareldsbarn

Lyckorus 2008; Grattis till din dotter! Jag förstår att man inte kan säga till någon att det är på G egentligen då vi alla är olika. jag kan ju känna så här i flera dagar innan det sätter igång. Det är jag med på. Varför jag skriver inlägget vet jag inte riktigt heller egentligen. Vill mer få kontakt med folk och höra hur ni känt liksom. Så fort man genom graviditeten upplever något nytt är FL bra för ventilering och få höra vad som är OK att känna och inte så att säga.

Skönt att höra dock hur du kände det och hoppas på fler svar från fler som kan relatera till det jag skrev

• MiklosOne

Hoppas att det startar snart så du får ditt charmtroll...
    Mina värkar kom från ingenstans när jag satt o sura med en McFeast i munnen o va på bf +2, pang sa det bara o 9 timmar senare hade jag världens sötaste bebis, lycka till..

• Kajsan

Ja det är så det känns att föda barn, för mig ivarjefall.
    Jag hde ingen smärta, bara ett tryck bakåt Snart får du barn!

• Songs from the wood

hej du!

från det att min förlosning startade med värkar hade jag ont i rumpan. trycket mot ändtarmen blev bara värre o värre hela tiden. kände inget i underlivet heller. snart har du din bebbe hos dig!

• Songs from the wood

Kan tillägga att jag hela tiden låg och skrek i förlossningssalen "Jag skiter på mig...aj aj aj", varpå förlossningspersonalen svarade "Nej, det är så att det kommer en bebis".

• Mareldsbarn

Hihi jag sitter bara här och ler när jag läser vad ni skriver. Ja det är kanske nära för mig nu. Spännande i så fall.

KÄnde ni också den där spändheten över buken och värken i ljumskarna? Varför känner jag sån värk och sådana ilningar i ljumskarna? har inte haft foglossning eller något sådant så det är det ju inte men undrar liksom bara hur kroppen funkar

• Mareldsbarn

Hoppas bara inte det tar alltför många dagar och att jag förhoppningsvis har min lilla bebbe hos mig innan helgen

• Songs from the wood

Japp, det spände i buken och strålade ner mot ljumskarna, och sedan då detta tryck mot ändtarmen. Det började ganska milt men blev sedan bara värre och värre. Två dygn efter att jag börjat känna detta var min son här. Om du kan, ta två alvedon och försök sooova lite. Jag vet att det är svårt, men jag sov inte på tre dygn på grund av värkarna och det var jättejobbigt.

• Mareldsbarn

Songs of the heart: Jag lyckades få i mig två alvedon och somna. Skönt. Idag känner jag inget tryck för tillfället men spänningarna är dock kvar. Ska upp och promenera lite och göra några ärenden på stan med sambon sen blir det hem och vila. Det är ännu inte igång ordentligt, det förstår jag men oh vad jag önskar att det kommer igång så jag slipper gå och småkänna så här i flera dagar

• Mareldsbarn

Songs of the heart; Fy sjutton att få så lite sömn när det är världens jobb man ska utföra också. Jag försöker vila mestadels av dagarna trots att jag inte känner mig trött men just för att jag ska vara förbered med lite krafter ifall det bara säger "Pang" eller värkar sätter igång och håller i sig i dygn.

• Lovisen 03

Så har jag med.. det trycker mot ändtarmen så det känns som om man ska bajsa på sig snart.... har haft det nu i 2 dagar tycker att det är värre idag så hoppas att det är ett tecken på att det börjar snart. Annars så har jag haft mycket förvärkar men dom verkar ju inte komma så mycket längre.. så nu kanske att detta tryck kan det :)

Lycka till!!

Svar på tråden Trycker på i ändtarmen men ingen annanstans?