• Gnutt

Overall eller tvådelat i vinter till 1-åring??

Skulle behöva lite synpunkter på vad jag ska köpa för vinterkläder till min dotter som blir 1 år i november.

Overall eller tvådelat?

Overall är ju smidigare när det är kallt. Men hur många dagar är det jättekallt eg i det här landet. Bor i Östergötland.
    Antagligen kommer hon sitta mest i vagnen. Tror inte hon kommer rulla runt så mkt i snön Den är ganska sällsynt här hos oss. Tyvärr.

Tvådelat är snyggare (gillar inte overaller, hittar inga fina nånstans). Jackan kan man kanske börja ha lite tidigare under senhösten, slipper köpa dubbelt.

Vad tycker ni? Vad köper ni?

• Svar på tråden Overall eller tvådelat i vinter till 1-åring??
  • Kina79

Overall helt klart. En sån liten kravlar omkring på marken och grejar och då är en overall mkt smidigare.

Sen hade jag nog försökt hitta ett prisvärt tvådelat alt en jacka att ha när hon sitter i vagnen eller man ska iväg en snabb sväng, då kan det vara smidigt med bara jacka.

• Linsis

Absolut overall. Mkt mer praktiskt till en 1-åring. Sen kanske man vill ha en jacka oxå, eller en varm stickad tröja eller nåt om man bara åker iväg med bilen. Men jag tycker att de måste kunna få krypa runt /vingla runt och då är det väldans opraktiskt för de med två-delat. Didriksson har fina overaller som är bra oxå.

• mrskensington

Overall tills barnet slutar med blöja.

• Night Angel

overall..för klumpigt för barnet med 2 delas...har en tvådelas till min son på 2 1/2år  även på han är den klumpigt och känns som han inte kan röra sig lika fritt som i en overall..

DET FINNS INGEN VÄG TILL LYCKAN.DEN FINNS I DITT INRE!
  • Gnutt

Ja, det lutar väl åt overall + en jacka.

Tips på hemsidor på prisvärd overall?

• Lilla Mimsan
    Gnutt skrev 2008-08-19 08:51:45 följande:
    Ja, det lutar väl åt overall + en jacka. Tips på hemsidor på prisvärd overall?
    Kolla på PoP:s hemsida. Där finns en köp och sälj site där folk säljer begagnade PoP kläder. Köpte galonisar för 175 kr för jacka och byxa.
  • HelenaMaria

Vi har köpt en overall till sonen som är precis 1 år. Tänkte köpa en jacka också att ha i vagnen.

• lillvilda

jag kommer absolut köpa overall till min 1 åring. 2 delat är klumpigt på så små tycker jag. så kommer jag kolla efter en jacka att ha i vagnen lr när vi ska å handla osv.

• gusobeid

Tänkte skaffa båda, min dotter blir också ett i november. Även om ettåringar är ganska aktiva så tror jag inte deras lek sliter på kläderna som större barns lek gör. Så då tror jag två billiga uppsättningar funkar finfint. Tyvärr har farmor redan köpt en ful overall till henne (morr!, men det sparar ju pengar iaf...)men jacka och termobyxor kan jag välja själv iaf. lär väl bli Ullared eller något så får det bli PoP elller något annat rejält nästa vinter.

• CharmingGirl

Min lille blir ett år i slutet av oktober, och jag kommer ha overall på honom.
    Kommer även ha en skaljacka och fodrade byxor till höst/vår, men funkar ju även vintertid med ngn tjockare tröja som alternativ till overallen. När man t ex bara ska in och ut till bilen, till affären eller liknande.

• CharmingGirl
    Gnutt skrev 2008-08-19 08:51:45 följande:
    Ja, det lutar väl åt overall + en jacka. Tips på hemsidor på prisvärd overall?
    http://trollungar.jetshop.se/

Här köpte jag en Didrikssons overall som jag hört ska vara väldigt bra. Dom har rea nu och kostar alltså lika mkt som vilken annan overall som helst, från t ex Lindex, H&M osv. Men vissa av overallerna finns bara 80 kvar. Hur stor är din lilla?
    Dom är väldigt stora i storleken, jag har köpt en i 80 till min son och längtar tills den kommer!
  • E L I

vi hade overall men nu i efterhand skulle vi skaffat 2 delat. Vi tyckte det var väldigt krångligt att ta på overall, fast vi har haft olika sorters overaller till honom. Sen är det skönt att kunna ha bara jackan om man bara ska åka nånstans, annars måste man ju ha overall OCH jacka!

Svar på tråden Overall eller tvådelat i vinter till 1-åring??